attest van woonst geweigerd

artemis
Berichten: 3294

Re: attest van woonst geweigerd

#16 , 05 jan 2017 18:36

Kan je het niet doen met een bewonersfiche?
Ik heb geen ervaring met een 'attest van woonst' maar als je een bewonersfiche vraagt krijg je alle gegevens van personen ingeschreven op een bepaald adres: namen, geboorteplaatsen en -datums, inschrijvingsdatums op het adres.

Hier in >A< kreeg ik dat op simpel telefonisch verzoek en werd het mij doorgemaild. Aanleiding van de vraag was een nog openstaande oude domicilie na een nieuwe huurder te hebben, ambtelijke schrapping was het logische gevolg. Als verhuurder heb je toch het recht om te weten wie er allemaal zoal domicilie heeft in uw eigendom?

Een bewonersfiche is dus anders dan een attest van woonst want vermeldt eventueel meerdere personen dan de huurder alleen (indien er meerdere bewoners zijn), maar het lijkt me net zo goed een bewijs van domicilie van de huurder op het adres. Het is gewoon een omgekeerd bewijs.
Attest van woonst bewijst dat persoon Y op adres X ingeschreven is.
Bewonersfiche bewijst wie er allemaal op adres X ingeschreven is, inclusief persoon Y.

Mogelijk voldoet een bewonersfiche dus ook voor uw procedure?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 05 jan 2017 20:34

Weet ik niet. Ik heb nu het correcte document.
Probleem opgelost. Nu enkel huurder nog doen betalen.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”