Blanco aangetekende brief

Wahala
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Blanco aangetekende brief

#1 , 03 jan 2017 18:01

Ik ging vandaag een aangetekende brief ophalen bij de post. Toen ik hem opende zat er enkel een blanco vel papier in. Op de enveloppe stond er geen afzender. Wat kan ik nu het beste doen om te voorkomen dat ik dadelijk ergens een boete moet voor betalen of iets dergelijks?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 03 jan 2017 18:49

Zeker alles bijhouden, als er geen afzender opstaat kan je ook niemand aanspreken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 03 jan 2017 19:03

Hier kun je niets aan doen, vrees ik. Eventueel deurwaarder erbij halen voor de vaststelling, maar die gaat ook enkel kunnen vaststellen dat u een of ander blanco papier in uw hand heeft.

Reclame

Ellipse
Berichten: 30

#4 , 03 jan 2017 19:43

Kan Bpost niet zeggen wie de afzender is? In het geval van een aangetekende brief moet die toch opgegeven worden denk ik?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 03 jan 2017 20:18

Bij de afgifte van een aangetekende brief moet de afzender worden opgegeven. Mogelijks kan bpost die terugvinden via de streepjescode op de omslag.

Karanog
Berichten: 141

#6 , 04 jan 2017 08:05

Bij de afgifte van een aangetekende brief moet de afzender worden opgegeven. Mogelijks kan bpost die terugvinden via de streepjescode op de omslag.
Tegenwoordig moet enkel de geadresseerde vermeld worden.
https://margaritagilavjanstage.files.wo ... 211959.jpg

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 04 jan 2017 09:03

Ik heb hier nog steeds de oude briefjes, met afzender. Hen 6 maand geleden nog een AS verzonden met dergelijk briefje, en het is aanvaard op de post.

Wahala
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jan 2017 09:23

Kan Bpost niet zeggen wie de afzender is? In het geval van een aangetekende brief moet die toch opgegeven worden denk ik?
Had dit ook gevraagd in het postkantoor, het enige wat die man mij kon vertellen was waar hij afgestempeld was, en dat kon ik nu ook wel zien op de enveloppe.

Franciscus
Berichten: 38592

#9 , 16 jan 2017 23:00

Er kleeft op de brief toch zo'n strookje met nummer?

jefke007
Berichten: 1812

#10 , 18 jan 2017 20:02

iedereen mag een aangetekende brief voor iemand anders naar de post doen
( men hoeft daar de ID kaart niet te tonen )

Mi moet men ook niet op dat papiertje dat men van dat post als bewijs krijgt de afzender vermelden ( overigens kunnen ze dat achteraf ook nog invullen )

Afzender zal mogelijk van kwade wil zijn ( slechte grap ) of zal later met een of andere bewering afkomen.
Waarschijnlijk gaat hij van een kale reis thuiskomen, juist omdat er geen afzender opstaat.

Indien je een blanco aangetekende brief van iemand krijgt, kan je normaal best aangetekend reageren ( met brief zonder omslag) dat de aangetekende brief blanco was.

In dit geval zal normaal een rechter aanvaarden dat de brief blanco kan geweest zijn, en dat je uiteraard niet hebt kunnen reageren.


Kans is groot dat binnen x-aantal weken de dader zich wel kenbaar gaat maken

Vliegende hollander
Berichten: 69
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jan 2017 21:14

Was dat een vensteromslag of niet ?


Terug naar “Administratief recht”