Verhuizen naar Nederland, blijven werken in België

Kielewiele
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuizen naar Nederland, blijven werken in België

#1 , 26 dec 2016 10:45

Hallo iedereen,

Hopelijk mag ik deze vraag hier stellen?
Volgend jaar zou ik normaal gezien, binnen de firma waarvoor ik werk, overgeplaatst worden naar West-Vlaanderen. Voor mij ok omdat ik als alleenstaande zonder vet spaarvarken niet in staat ben om in de regio waar in nu woon iets te kopen.
Ik heb de immosites al sinds geruime tijd zitten afschuimen en merk dat de huizenmarkt ook niet meer zo interessant is in West-Vlaanderen, behalve dan regio Kortrijk, Menen, ... Da's nu juist een regio die mij niet echt interesseert en ook qua woon-werkverkeer niet zo interessant.
Nu kwam ik toevallig op het idee om eens rond te neuzen in Zeeuws-Vlaanderen.
Dat zou voor mij een half uur rijden zijn naar kantoor, en valt qua verkeersdrukte nog wel mee denk ik. Het valt mij ook op dat je er vrij veel huis krijgt in vergelijking met wat je hier vindt.
Zijn er hier mensen die mij hier reeds zijn voorgegaan? Waar zitten de addertjes?
Ik meen begrepen te hebben dat aangezien ik in België blijf werken, ik hier verder bijdraag voor RSZ en hier ook belastingen blijf betalen op mijn inkomsten.
Alle nuttige informatie is welkom.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding