Kind buitenzetten

agori
Topic Starter
Berichten: 1

Kind buitenzetten

#1 , 24 dec 2016 12:17

Onze zoon zit in het 6de Sec en heeft weer een slecht rapport. Andere jaren steeds met de hakken over de sloot. Mijn man is heel boos en spreekt zelfs om zoon op 18de verjaardag buiten te zetten. Kan dat zo maar? Ik ben daar absoluut niet voor te vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 24 dec 2016 13:34

Dat kan hij niet. Uw kind is bij u gedomicilieerd en kan alleen door de rechter verplicht worden de woning te verlaten. Als het slot veranderd wordt, kan hij zelfs de politie vragen een slotenmaker te laten komen om binnen te kunnen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 dec 2016 13:57

Als je als vader overweegt u eigen kind buiten te zetten voor die rede, dan is er met de vader iets mis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 24 dec 2016 14:02

Kind heeft wel geen huurcontract maar bewoont op basis van bezetting ten bede ( juridisch) enkel de vrederechter is bevoegd.
Edoch als ouders hebben jullie en ook de kinderen wederzijdse onderhoudsverplichting zolang er geen vast inkomen is of een te klein inkomen om de kosten te betalen.
http://www.mi-is.be/be-nl/ocmw/onderhoudsplicht

Vraag blijft open waarom deze schoolresultaten ...kan ook zijn wegens vb hoog intelligentie of een andere medische reden.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 25 dec 2016 10:59

Vader gebruikt deze taal misschien uit frustratie of als stok achter de deur : ik kreeg vroeger steeds te horen dat ik naar "een kostschool" moest. Maar,zoals Franciscus schrijft : "waarom deze schoolresultaten". Dat is de oorzaak; wat zegt het CLB (is dat al geraadpleegd) of de klastitularis, de leerlingbegeleiding,de directie?
De oorzaak aanpakken lijkt me de enige optie. Zit hij trouwens in een geschikte onderwijsvorm/studierichting?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”