geklasseerde buurtweg

willygos
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

geklasseerde buurtweg

#1 , 22 dec 2016 12:28

Goeden Dag,

naast mijn woning ligt een geklasseerde buurt weg,de helft hiervan is mijn eigendom. nu gaat de stad hierop een fietspad van beton aanleggen
Volgens hun moeten ze mij daar niet voor vergoeden.
zij hebben nooit iets aan deze weg gedaan als ik deze niet onderhield kon daar geen mens door.
kan dit zo maar?

groeten

willygos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

willygos
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 dec 2016 16:48

wie" is er dan verantwoordelijk als er iets gebeurd op die weg? en als er later herstellings werken moeten gebeuren aan het fietspad?
de eigenaar van de grond heeft niet om dat fietspad gevraagd

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 26 dec 2016 16:54

Vraag de gemeente dat ze uw deel van de weg onteigenen.
Dan kan u niet meer verantwoordelijk gesteld worden voor die weg.

Zelf heb ik ooit gratis een servitudeweg (800 vierkante meters) afgestaan aan de gemeente die dan in ruil bereid was
een degelijke rijweg met openbare verlichting aan te leggen. En nu staan ze ook in voor het onderhoud en heb ik een betere
bereikbaarheid.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willygos
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 dec 2016 16:59

dat is juist het probleem zijn zeggen dat ze die weg niet moeten onteigenen zij mogen dat fietspad zo aanleggen zeggen ze op een geklasseerde buurtweg

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 26 dec 2016 17:01

Dan zijn zij verantwoordelijk voor die weg, niet U.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

tira00
Berichten: 929

#7 , 26 dec 2016 17:28

Kijk vooral zijn ligging goed na in de Atlas der buurtwegen.
Persoonlijk meegemaakt dat er een buurtweg getekend stond op het kadasterplan op onze grond .
Bij nazicht in de Atlas bleek de weg bij de buurman te liggen: foutje van het kadaster...

Gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud.
Staat trouwens in die link van trage wegen die ik in mijn vorig bericht had gepost.

U hoefde die niet te onderhouden.

Terug naar “Administratief recht”