uit huis gezet worden

LH94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uit huis gezet worden

#1 , 15 dec 2016 13:22

Hallo allemaal ,
ik ben meerderjarig en woon bij m'n moeder. Ze wil me op straat zetten en is definitief over haar keuze. Ik heb niets misdaan en er zijn geen feiten gebeurt. 10 januari sta ik op straat . Kan dit zo maar? wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 15 dec 2016 13:51

Nee, enkel maar de vrederechter kan dit doen.

In feite kun je zelfs zo ver gaan, dat als ze je op straat zet, je terug komt met een slotenmaker en als het ware legaal binnenbreekt.

Als ik jou was, zou ik echter beginnen zoeken naar een eigen (huur?)woonst.
Zelfs al mag je wettelijk gezien nog in dat huis vertoeven, je moeder hoeft niet meer voor jou te zorgen, en de sociale relatie zal wel zo verzuurd zijn dat het niet meer aangenaam zou zijn om daar te vertoeven.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 16 dec 2016 00:22

Klopt ...bespreek dit met moeder en zeg zoals het is dat u wel weg wil gaan maar dat er een redelijke termijn moet gegeven worden.
Via vrederechter kan dit maar dan moet uw moeder u eerst aangetekend in gebreke stellen dan een verzoekschrift of direct dagvaarding naar vrederechter - komt dan binnen de maand voor - minstens één maand wachttijd voor verwittigen OCMW en dan nog een periode dat u weg moet zijn. We spreken dan al over drie maanden ( los van een mogelijk beroep).
Ze of indien moeder niet wil luisteren schrijf een aangetekende brief aan uw moeder waarin u deze voorstellen doet.
Indien u een jongvolwassene bent gaan eens langs een www.caw.be of een www.jac.be in uw buurt of via de sociale dienst van het ocmw.

Indien u dan nog vragen hebt stel ze maar.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”