verkavelingsaanvraag

flikske
Topic Starter
Berichten: 7

verkavelingsaanvraag

#1 , 22 nov 2016 18:02

Heb een aangetekend schrijven , ondertekend door de burgemeester , ontvangen van de gemeente met de melding dat een verkavelingsaanvraag is goedgekeurd. De bijhorende documenten die moeten uitgehangen worden ontbraken. Bij navraag zegt de gemeente dat het een vergissing is , en
dat de aanvraag is geweigerd.Kan dit zomaar en wat kan er ann gedaan worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 23 nov 2016 11:07

Als er per vergissing de verkeerde brief verstuurd is (goedgekeurd ipv geweigerd), maakt dit m.i. geen enkel verschil in de beslissing van het college van burgemeester en schepenen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Lasto
Berichten: 33
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaams-Brabant

#3 , 12 dec 2016 10:20

Klopt: er kan geen aanspraak worden gemaakt op een verkavelingsvergunning als ze nooit geldig werd verleend.

Eventueel kan er wel een schadevergoeding gevraagd worden indien je - vertrouwend op de "gunstig" brief van de gemeente - kosten zou hebben gemaakt die je niet zou hebben gemaakt als de brief een ongunstige mededeling zou bevatten. De gemeente is er namelijk toe gehouden haar correspondentie correct te voeren. Deze vergissing is een fout die aanleiding kan geven tot een schadevergoeding ... als er werkelijk (en te goeder trouw) schade is geleden.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”