Is de kliklijn écht anoniem ?

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

Is de kliklijn écht anoniem ?

#1 , 16 sep 2016 14:14

Beste,

Mijn ex partner heeft net bewust zijn zaak failliet laten verklaren, maar voordat hij dat gedaan heeft nog 2 weken lang de boel opgelicht door artikelen te verkopen waarvoor hij uiteindelijk de leveranciers niet betaald heeft.

Dat heeft hij gedaan door de klanten wijs te maken dat de Bancontact defect was, en enkel cash te accepteren zodat hij toch een ruwe 50.000 voor zichzelf aan de kant gehouden heeft.
Nu is hij nog bezig met dingen in het zwart te verkopen.

Deze personen heeft ook persoonlijke schulden.

Nu is dit niet mijn probleem, maar het is zo dat we samen een kind hebben waar hij later ook co-ouderschap voor eist.
Ik ben bang dat als het zo verder gaat hij zijn plicht aan onderhoudsgeld zal ontlopen.

Daarmee dacht ik om via de kliklijn een klacht in te dienen zodat het boeltje stopgezet wordt.
Nu is het zo dat ik koste wat koste mijn identiteit geheim wil houden i.v.m. dat hij mij grote problemen zal bezorgen wat ons kind betreft als hij dit ooit te weten komt.

Maar het rijksregister nummer wordt gevraagd via de kliklijn. Is dat echt wel te vertrouwen ?
Weet even geen raad meer en of ik het zelfs wel moet melden ...

Mvg,

een raadeloze mama.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#2 , 16 sep 2016 14:51

Wat ik nog even wil toevoegen is dat mijnheer nooit tijdig onderhoudsgeld betaald (ook al is er een vonnis) en zich nooit aan de afgesproken uren houdt (waar ik verder niets van zeg om problemen te vermijden ... Ik vermijd liever de aard van 't beestje) en dat ik mij daarom als alleenstaande ouder die werkzoekende is (daaraan wordt gewerkt) en geschrapt is van de uitkering toch wel zorgen maak.

We hebben het hier over een heer die er een nogal extravagante leven stijl op nahoudt, maar wel moeilijk doet over onderhoudsgeld, en serieus zwartgeld aan de kant heeft.

berenod
Berichten: 942

#3 , 16 sep 2016 15:45

Is 100% anoniem naar de beklaagde toe, zelfs naar de rechter/justitie.

Je moet je rijksregisternummer geven enkel opdat men valse aangiftes wil vermijden (om ex'en, concurrentie en dergelijke een loer te draaien, jaloezie kan een lelijk dier zijn).
Indien blijkt dat een aangifte (overduidelijk) ongegrond is gaat men wel de aangever vervolgen!

Reclame

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#4 , 16 sep 2016 18:50

@berenod Vindt u dat deze klacht gerechtigd is ? We hebben het echt over een persoon die misbruik maakt van het systeem en met help wegloopt en smijt dat 't zijne niet is en hij niet verdiend heeft.

Ik mag uiteraard op mijn beetje onderhoudsgeld wachten ...

Moet ik er ook bij melden dan dat hij een auto op de naam van een familielid gezet heeft ?
Heeft zijn luxewagen verkocht uit angst dat ze hem in beslag zouden nemen, enkel op onder een andere naam een nieuwe luxewagen te kopen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2016 20:12

Hoe anoniem is anoniem????

Veel mensen geloven daarin in maar ik niet, ook al is het anoniem je ex zal hoogst waarschijnlijk toch aan u denken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#6 , 16 sep 2016 20:26

Kan best zijn dat hij aan mij denkt, maar met al die onzettende schulden waarin hij in verkeert moet er toch een staartje aan komen, en moet dat noodzakkelijk van mij zijn dan ,

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 sep 2016 07:06

en moet dat noodzakkelijk van mij zijn dan ,

Zeker niet, maar je zal wel hoofdverdachte nr 1 zijn bij je ex, want jij bent diegenen die hem het meest haat en ook meest weet van hem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 sep 2016 10:22


Ik mag uiteraard op mijn beetje onderhoudsgeld wachten ...

zou het dan niet intressanter zijn, het probleem aan te pakken waar het echt om draait?
mss hebt u wel recht op voorschotten als er niet betaald wordt
http://www.secal.belgium.be/index.php?page=3.2
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#9 , 17 sep 2016 10:51

@denlowie Haat is een groot woord, de heer is oud genoeg om met zijn leven te doen wat hij zelf wenst. Ik wil enkel een beetje rechtvaardigheid.
Alles wat hij ooit voor zijn kind gekocht heeft staat bij hem, ik als alleenstaande werkloze moeder heb mijn best moeten doen om occasie spullen bij elkaar te schrapen. Ik ga nu weer aan het werk en wil verandering op deze situatie, maar vind het niet gerechtvaardigd dat mijnheer overal schulden heeft maar toch in het geld zwemt en de boel afzet.
Elke avond op restaurant eten is geen probleem, maar een beetje onderhoudsgeld betalen, ho maar !

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#10 , 17 sep 2016 10:52

@dereden Graag wens ik "anoniem" te werk te gaan om problemen te vermijden met mijn ex wat ons kind betreft.
Hij mag vermoeden wat hij wil, wil enkel niet dat hij weet waarvan het komt.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 17 sep 2016 12:24

@dereden Graag wens ik "anoniem" te werk te gaan om problemen te vermijden met mijn ex wat ons kind betreft.
Hij mag vermoeden wat hij wil, wil enkel niet dat hij weet waarvan het komt.
dan ben je verkeerd bezig
als je wil waar je recht op hebt, is de beste strategie te laten zien wie je bent en je niet wegsteken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#12 , 17 sep 2016 12:51

Klopt wel, zal er niet verder op ingaan en het zo laten.
Wel vind ik het niet terecht dat een fraudeur van die mate beschermd wordt en een hardwerkende mens zo slecht behandelt moet worden. Maar dat is eenmaal België ;)

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#13 , 17 sep 2016 12:52

Trouwens @dereden wat uw reactie betreft en u niet wegsteken ... Leg me dan eens uit waarom de kliklijn dan uitgevonden werd ? Gewoon voor het amusement ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#14 , 17 sep 2016 13:13

Leg me dan eens uit waarom de kliklijn dan uitgevonden werd ?
Dit is in den tweede wereldoorlog uitgevonden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lolita85
Topic Starter
Berichten: 85

#15 , 17 sep 2016 15:18

Erg geestig ... Ik dacht dat dit een ernstig forum was.

Terug naar “Administratief recht”