Wanneer kan je Domicilie verplaatsen? (Werf)

Goizueta
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wanneer kan je Domicilie verplaatsen? (Werf)

#1 , 27 jul 2016 09:21

Goeie morgen,

Ikzelf heb een huis verbouwd (en uitgebreid) dat ondertussen wind en waterdicht is.
Een deel elektriciteit is al gelegd (oude werd afgekoppeld), maar niet aangesloten.
Er is een waterleiding buiten het huis.
De laatste 4 maanden slaap ik al non-stop daar en klus er na de werkuren, maar douchen doe ik nog op m'n ouderlijk adres.

De financiële middelen raken wat op om de verdere voortgang te voorzien vandaar zou ik graag de renovatiepremie aanvragen om weer een stuk vooruit te kunnen.
Ik ben al een 2tal jaren aan het verbouwen en een deel facturen dreigen al niet meer in aanmerking te komen als ik de premie niet snel aanvraag, dus zou het nu moeten.

Om de renovatiepremie aan te vragen moet ik effectief in het huis gedomicilieerd zijn.
Kan ik mijn domicilie nu al verplaatsen?

Alvast bedankt
G

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 jul 2016 09:40

Als je effectief daar verblijft, MOET je dit zelfs doen.
Aangezien je daar slaapt en na je werkuren werkt, zie ik geen reden waarom je dit nog niet niet zou kunnen doen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 jul 2016 09:59

omdat je zou kunnen argumenteren dat een woning zonder aangesloten electriciteit, zonder aangesloten water binnen, eventueel zonder brievenbus, niet bewoonbaar is.

Reclame

Goizueta
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jul 2016 12:31

Een brievenbus staat er wel.
Elektriciteit en water binnen staan wel gepland voor Nieuwjaar, maar zo lang kan ik niet wachten met m'n dossier.
Tafels, stoelen, kasten met voeding (om koud te eten) etc. is wel allemaal aanwezig.
Mits de aankoop van een kleine propaanfles kan ik m'n fornuis ook aan de gang krijgen.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 27 jul 2016 12:36

het lijkt me dat u daar woont. De enige die daar ook overtuigd van moet zijn is de wijkagent die komt checken of u daar daadwerkelijk verblijft. Als je fornuis daar ook staat is dat al voldoende. een agent kan wel een kijkje binnen nemen mits uw toestemming, maar niet gaan morrelen aan aparaten en toestellen. Een douche is niet verplicht. Er zijn nog altijd woningen waar men zich in de keuken moet wassen. Als u ergens water kan afnemen is dat voldoende.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 jul 2016 12:44

En vraag een werfaansluiting voor de elektriciteit. Zelf zal je ook wel stroom nodig hebben voor de verbouwing.

k.b.
Berichten: 876

#7 , 27 jul 2016 12:54

Het is uw hoofdverblijfplaats ... dus moet je een aanvraag doen tot domiciliewijziging ...
De interpretatie van de wijkagent staat daar los van ... en zaken als "elektriciteitsaansluiting" , " wateraansluiting" , ... zijn allemaal individuele criteria die het moeten mogelijk maken om de kans op bedrog in te schatten ...

Als u de wijkagent ontvangt en u doet hem dezelfde uitleg als hier zie ik geen probleem waarom hij uw inschrijving op dit adres zou tegenhouden ...
het is bij mijn weten niet verboden om elke dag naar de lokale frituur te gaan om aldaar een pak friet te eten en daarna verder te werken in het pand dat u bewoont ...

Mogelijks heeft de wijkagent wel enkele opmerkingen over "de bewoonbaarheid" maar met uw uitleg en het feit dat u aan de toestand verderwerkt zullen deze wel passeren ...

k.b.

Goizueta
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 jul 2016 09:00

Bedankt voor jullie input.

Terug naar “Administratief recht”