Buurman bedreigt met moord

snrocks
Topic Starter
Berichten: 14

Buurman bedreigt met moord

#1 , 13 mei 2016 21:48

1) een appartement onder mij werd verhuurd aan iemand van de Noord Afrikaanse origine

2) de buurman begon te dealen, heel rare vriendtjes te ontvangen, lawaai te maken. De buurman heeft ook bewoners uit de andere 2 appartementen via de wijkagent uitgeschreven want "ze wonen er niet meer", de wijkagent heeft hem blindelings geloofd.

3) iemand van ons heeft over de buurman bij de huisbaas gereclameerd en de huisbaas heeft aan de buurman gevraagd om geen vriendjes meer naar het huis te brengen.

De buurman is nu erg kwaad, hij zei tegen mij (en vermoedelijk tegen de anderen) dat één van zijn vriendjes een voortvluchtige illegale moordenaar is + zal de buurman uitzoeken wie hem verklikt heeft en die persoon in kwestie vermoorden om daarna zelf weg te vluchten.

ik ben er vereeld mee, de huisbaas wilt niet luisteren en ligt er niet wakker van

wat kan hier worden gedaan?

de buurman is werkloos, zit zonder geld en is altijd high.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 13 mei 2016 22:40

Dat de wijkinspecteur op melding van een buurman die high is personen gaat uitschrijven is raar - tegendeel zou eerder zijn.
Neem eens contact met een hoofdinspecteur en dien tevens alleen of met anderen aangifte tegen die buur. En vraag wat er waar is van de afschrijvingen
Illegaal en voortvluchtige en moordenaar ......

mjers
Berichten: 1788

#3 , 13 mei 2016 22:50

1) dat op zich is niet illegaal

2) dit moet je niet geloven want dit kan niet

3) dit hoort tot de privé sfeer van de buur en er kan niemand verbieden wie hij al dan niet ontvangt

Ivm de bedreiging... Onmiddellijk klacht indienen bij de politie. Dit is een doodsbedreiging en strafrechtelijk vervolgbaar.

Reclame

snrocks
Topic Starter
Berichten: 14

#4 , 13 mei 2016 22:55

1) dat op zich is niet illegaal

2) dit moet je niet geloven want dit kan niet

3) dit hoort tot de privé sfeer van de buur en er kan niemand verbieden wie hij al dan niet ontvangt

Ivm de bedreiging... Onmiddellijk klacht indienen bij de politie. Dit is een doodsbedreiging en strafrechtelijk vervolgbaar.
Toch kan het wel. De buurman zei tegen de wijkagent dat hij helemaal alleen in het huis woont, de wijkagent heeft geen moeite gedaan om aan de deuren van andere appartementen te komen en heeft mij en nog iemand anders uitgeschreven. De stad heeft de fout toegegeven en ik word volgende week terug ingeschreven, de stad heeft wel veronschulldigingen aangeboden voor "misverstand". De stad heeft mijn identiteitskaart geannuleerd.


snrocks
Topic Starter
Berichten: 14

#6 , 14 mei 2016 01:13

Welke gemeente?
wat maakt het uit?

ik word terug ingeschreven en krijg een nieuwe identiteitskaart.

die man is trouwens een alleenstaande, terwijl hij zijn apartment deelt met illegalen en er een vergoeding voor vraagt + zijn dopgeld krijgt hij ook

chantika
Berichten: 961

#7 , 14 mei 2016 11:49

bij domiciliefraude: we spreken van domiciliefraude als er valse verklaringen zijn afgelegd over de woon- of verblijfplaats van iemand die een uitkering krijgt (bijvoorbeeld iemand die niet aangeeft dat hij samenwonend is)


Bron

http://www.vlaanderen.be/nl/werk/werk-z ... ale-fraude



Je kan daar verder doorklikken om hem aan te geven. Je kan het zien als een wederdienst omdat hij je liet uitschrijven.

100x
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 mei 2016 15:23

1) dat op zich is niet illegaal

2) dit moet je niet geloven want dit kan niet

3) dit hoort tot de privé sfeer van de buur en er kan niemand verbieden wie hij al dan niet ontvangt

Ivm de bedreiging... Onmiddellijk klacht indienen bij de politie. Dit is een doodsbedreiging en strafrechtelijk vervolgbaar.
ik noet hier toch een zekere wereldvreendheid vaststellen, zeker voor 2).
En wat 3) die privesfeer betreft geloof ik dat er nog zoiets als overlast bestaat. Toegegeven wat het vaststellen daarvan betreft laten veel ordehandhavers de zaak op zijn beloop totdat er ongelukken gebeuren.

mjers
Berichten: 1788

#9 , 15 mei 2016 10:06

1) dat op zich is niet illegaal

2) dit moet je niet geloven want dit kan niet

3) dit hoort tot de privé sfeer van de buur en er kan niemand verbieden wie hij al dan niet ontvangt

Ivm de bedreiging... Onmiddellijk klacht indienen bij de politie. Dit is een doodsbedreiging en strafrechtelijk vervolgbaar.
ik noet hier toch een zekere wereldvreendheid vaststellen, zeker voor 2).
En wat 3) die privesfeer betreft geloof ik dat er nog zoiets als overlast bestaat. Toegegeven wat het vaststellen daarvan betreft laten veel ordehandhavers de zaak op zijn beloop totdat er ongelukken gebeuren.

Mannekes toch, gaat u zich ook eens aanmelden en een berichtje achterlaten?
Hebt u enig idee hoe een adreswijziging in zen werk gaat? Het is simpelweg niet mogelijk om de domicilie van een ander te verplaatsen.
Menselijke fouten gebeuren uiteraard overal en zijn niet uit te sluiten. Maar beweren dat dit regel is is 100x dikke zever.

Wat is overlast? Of iets overlast is wordt beslist door een rechter, en niemand anders. Volgens het europees verdrag van de mens en ons burgerlijk wetboek mag de maatschappij zich niet mengen in de privésfeer van de burger en heeft iedereen het recht om volledig van zijn eigendom te kunnen genieten. Enkel na tussenkomst van een rechter kan men zich daarover uitspreken...

Volgens het verhaal van TS heeft de verhuurder beslist dat die buur geen vrienden meer mag ontvangen... Dit kan niet aangezien die verhuurder geen enkel beslissingsrecht heeft hierover.

Dit is een juridisch forum waar leden geacht worden enige juridische basis te hebben vooraleer ze vragen van anderen beantwoorden. Wat u doet is juridische prietpraat die uit de mond lijkt te komen van een kind. Gelieve u in het vervolg te beperken tot het lokaal café met dergelijke praat.

Franciscus
Berichten: 38600

#10 , 19 mei 2016 22:26

Reden van lijn vraag is omdat er een onderzoek loopt naar het toepassen van woonstcontrole en inschrijving.

Terug naar “Administratief recht”