Hallo allemaal
Ongeveer 3 jaar geleden kwam ik er opnieuw alleen voor te staan. Ik huurde een appartement en ging alleen wonen. Na iets meer dan een half jaar kreeg ik een brief dat ik het app binnen de 2 maanden weer moest verlaten aangezien de huisbaas er zelf zou komen wonen.
Vanaf toen is de miserie begonnen. Alles moest zo snel gaan, dat ik geen betaalbaar alternatief vond. Uiteindelijk ben ik tijdelijk bij familie gaan logeren. "Tijdelijk" werd al snel enkele maanden. Al die maanden was ik nergens gedomicilieerd. De woning waar ik logeerde, was namelijk een sociale koopkavel. In die voorwaarden was vanalles opgenomen over het aantal personen. Ik was dus te veel. De wijkagent weigerde me daar in te schrijven.
Ik werd dus ambtshalve geschrapt en ging weer op een hoger tempo zoeken naar een huurwoning. Enkele dagen later is mijn idkaart tijdens een verkeerscontrole ingehouden omdat ik geseind zou staan voor het ontbreken van een wettelijke verblijfplaats. Ga zo maar eens een huurwoning zoeken, zonder idkaart.
Het OCMW kan (wil) me niet verderhelpen met bvb een referentie adres, zodat ik toch al opnieuw een idkaart kan krijgen. De reden dat ze niet helpen is: nettoloon 1250 euro dus te hoog + niet dakloos.
Vragen:
1 Was de politie in hun recht toen ze mijn idkaart in beslag namen?
2 Enig idee qua oplossingen?
Vriendelijk bedankt alvast