dubbele nationaliteit

vlekje5
Topic Starter
Berichten: 1

dubbele nationaliteit

#1 , 15 nov 2015 15:46

Hallo. Ik word volgend jaar 18 en zou graag de dubbele nationaliteit (Belgisch en nederlands) willen. Mijn moeder is nederlands van nationaliteit (zoals mijn oma )
Maar ze woont in belgie. Ik ben opgegroeid in belgie en heb nooit in Nederland gewoond.
Mijn vader is belg.
Kan ik op 18 de dubbele nationaliteit verkrijgen of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 15 nov 2015 17:09

Een familielid van me zat in dezelfde situatie.
Moeder = Nederlands
Vader = Belg

MAAR : zij woonden heel de tijd in Nederland. Hij was dus Belg via zijn vader, maar omdat hij in Nederland woonde kreeg hij tevens de Nederlandse nationaliteit.

Ondertussen zijn de wetten misschien aangepast.

Billie&Sam
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2017 20:02

Dubbele nationaliteit,
Papa : Italiaan
Mama : Belg


Mijn dochter is heden 20 jaar en is geboren in Belgie. Wij waren niet gehuwd op dat moment. Bij de geboorte kreeg ze de Belgische nationaliteit .
Ze vraagt zich af als ze zich als ze zich ook het recht heeft om een 2 e nationaliteit als Italiaanse kan aanvragen , daar die wet reeds meerdere keren gewijzigd werd zien wij het koren door het kaf niet meer en raken niet wij uit de opzoekingen.

Zij kreeg niet automatisch de Italiaanse nationaliteit bij de geboorte zoals ik reeds gelezen heb van andere mensen met verschillende nationaliteiten.

Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Billie&Sam

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 13 mar 2017 21:29

Er zijn landen waar 2 nationaliteiten mogelijk zijn ,andere dan weer niet . bv Voor Rusland kan dat ,voor Ukraine niet . Bevraag je in de ambassade van het betrokken land .

Terug naar “Administratief recht”