Inschrijven tweedehands motorfiets

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

Inschrijven tweedehands motorfiets

#1 , 31 jul 2015 09:56

Beste,

ik stelde onlangs de vraag aan de DIV:

Waarom kan de inschrijving van een tweedehands motorfiets niet via WebDIV en de inschrijving van een tweedehands auto wel.

- eerste deel van hun antwoord was dat het oorspronkelijke inschrijvingsbewijs (van de vorige eigenaar) bij de DIV moet terecht komen bij een motorfiets.
dit kan niet online verwerkt worden omdat voor de inschrijving van een tweedehands moto,het origineel vorig inschrijvingsbewijs bijgevoegd moet worden.documenten met bijlagen kunnen nooit online ingeschreven worden.
- toen ik vroeg waarom er een verschil is tussen de behandeling van motorfietsen en auto's kreeg ik het antwoord
dit zijn de reglementeringen en procedures door de wet bepaald.
Kan iemand mij de relevante passage in de wet aanduiden, ik weet niet waar beginnen te zoeken.

mvg,

Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 31 jul 2015 13:57

Zal eerder interne keuken bij DIV zijn - het enige over WebDIV dat ik in het staatsblad terugvind, is een KB om WebDIV te veralgemenen ...

1° De aanvraag kan eveneens worden ingegeven door elektronische overdracht van de gegevens aan de dienst « DIV » van de directie Wegverkeer telkens de mogelijkheid bestaat, overeenkomstig de richtlijnen van de leidinggevende ambtenaar of zijn gemachtigde.

Nergens te zien waarom dat dan plots niet kan voor 2de hands motorfietsen

jeroentrappers
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 31 jul 2015 14:30

Bedankt voor antwoord!

Reclame

Terug naar “Administratief recht”