Wat zijn mijn rechten?

Deceptio
Topic Starter
Berichten: 4

Wat zijn mijn rechten?

#1 , 12 jul 2015 00:48

Beste,
Even een inleiding;
Ik heb twee nationaliteiten doordat ik geboren ben in het buitenland. Allebei Europees.
Ik heb mijn tweede paspoort aangevraagd i.v.m. makkelijker aanvragen van visum van desbetreffende landen.
Ik heb geen strafblad, priveschulden of sta niet geseind. Ik heb hier een actief bedrijf hier en heb geen belasting achterstand of schuldeisers.

Nu het probleem;
De wijkagent is langgewenst om dit nieuwe paspoort op echtheid te controleren, deze zou ze aan de recherche afgeven om deze te controleren.
Ik heb geen document gehad of ondertekend en er is mij verder niks meer vertelt, ik heb deze in goede trouw afgegeven, maar nu 2 maand later heb ik niks meer vernomen.
Ik wil nu graag vertrekken op reis, en zou graag het paspoort willen gebruiken.

Wat zijn mijn rechten hier om mijn documenten terug te krijgen?

Dank op voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
69_Shorty_69
Berichten: 153

#2 , 12 jul 2015 11:25

Eerlijk gezegd, zoals je het hier weergeeft vermoed ik dat je beter ook die "wijkagent" op echtheid had gecontroleerd... want lijkt mij een sterk verhaal dat de politie even langskomt om dan u paspoort mee te nemen voor onderzoek bij de recherche zonder een bevelschrift en een afgifteformulier van inbeslagname...

Ik zou langsgaan naar u wijkkantoor en de situatie uitleggen maar vermoedelijk afgaande op dit verhaal zal het vermoedelijk leiden tot een aangifte van diefstal...
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Deceptio
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 12 jul 2015 12:59

De wijkagent is met naam en foto op de website van de politie terug te vinden, ik twijfel geen moment van echtheid van de wijkagent.

Reclame

69_Shorty_69
Berichten: 153

#4 , 12 jul 2015 13:12

Niettegenstaande is het wel een raar verhaal en zou ik toch langsgaan bij u wijkkantoor en horen wat er aan de hand is, kan mij ook niet voorstellen dat de politie op eigen houtje even bij iemand langsgaat om zijn paspoort op echtheid te gaan controleren, normaal is zoiets in opdracht van.
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Terug naar “Administratief recht”