Kan ik naar England gaan met mijn gewoon kaart?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Kan ik naar England gaan met mijn gewoon kaart?

#1 , 23 okt 2012 14:38

Ik woon in België ongeveer 8 jaar, ik permanent elektronica belgiun verblijfskaart hebben (ik was hier getrouwd, en ik altijd hier wonen officieel en permanent), maar mijn nationaliteit is nog steeds niet Belgiun want ik heb niet toegepast voor het nog, ik heb altijd 5 jaar duurzame verblijfskaart, vorige 5 jaar kaart is verlopen, nu heb ik weer nieuwe 5 jaar mogelijk te maken ID-kaart.

Nu ik onlangs, die nodig is om het Verenigd Koninkrijk, Stoke-on-trent stad, bezoek aan iemand te bezoeken en terug te komen dezelfde week. Nabije toekomst ik moet hetzelfde doen, alleen iemand die ik ontmoette als familie doen, willen reizen in het weekend.

Kan ik met de trein of met de auto eenvoudig naar het Verenigd Koninkrijk met deze kaart? Ik heb geen behoefte aan een paspoort of visum om legaal UK gaan? (ik ben niet vliegen via het vliegtuig)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 okt 2012 18:53

Wat is uw eigen nationaliteit en wat zijn de toegangsvoorwaarden voor uw nationaliteit voor Verenigd koninkrijk.
UK is geen lid van Schengen.
Alles hangt af of u een EU onderdaan bent op niet.
http://europa.eu/travel/doc/index_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 23 okt 2012 22:22

@Franciscus:

- Bangladesh naionaliteit (ik had 5 jaar kaart, daarna nu heb ik terug electronicsh 5 jaar kaart, zo blift altijd)
- Hoe kan ik weten, als mijn ID kaart toelaat of niet, naar Verenigd koninkrijk heen en terug??

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 23 okt 2012 22:30

Bij mijn weten staat Bangladesh op de lijst van visumplichtigen.
Het is omdat u in België binnen mag dat u dat ook in het Verenigd Koninkrijk mag.
VK behoort zoals reeds gezegd niet tot de Schengen landen.
U zal eens contact moeten nemen met hun ambassade.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 219:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ukinbelgium.fco.gov.uk/en/help-f ... nationals/" onclick="window.open(this.href);return false;

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#5 , 23 okt 2012 23:34

@Franciscus:

Ik ben super blij van jou hulp. Mijn laaste vraagje.

- wat gebeurt als ik nu mijn nationaliteit Bangladesh naar Belgisch gemaak? Dan heb ik toch geen "restrictions" correct?
- Zo i zo ben ik in belgie altijd, maar waarom zou ik zo leven met "restrictions". Ik ben hier al meer dan 8 jaar, official ben ik hier 10 jaar al.

Laat mij a.u.b iets weten. Ik ben heel dank vaar van jou hulp. Haartelijk bedankt oor.

loeki
Berichten: 267

#6 , 24 okt 2012 07:06

Beste,
U heeft naast Uw vreemdelingen id-kaart ook een geldig paspoort nodig van het land waarvan U de nationaliteit bezit
Uw Belgische vreemdelingenkaart is enkel voor in Belgie om aan te tonen dat U hier wettig mag verblijven
Naast deze kaart heeft U ten alle tijden een identiteitskaart of paspoort nodig van Uw eigen land van herkomst

svandamme
Berichten: 113

#7 , 30 mar 2014 00:16

Bangladesh zit in het Commonwealth of Nations.
Dus Visa free travel.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 30 mar 2014 10:42

Opgepast : zelfs een Brit die in België gedomicilieerd is mag met zijn Belgische vreemdelingenkaart het VK niet in. Ik zou de ambassade even bellen.

Wikitravel :
Paspoort en visa

Voor ingezetenen van de landen in de Europese Unie geldt dat ze zich vrijelijk binnen de EU mogen verplaatsen. Zeker voor toeristische bezoeken geldt dit. In het geval u ergens wilt gaan werken, kan dit meestal ook, maar let vooral op de regels met betrekking tot werken voor de recenter toegetreden landen.

Wie niet de nationaliteit van een van de EU-landen bezit maar wel legaal aanwezig is in een van de landen die zich bij het Schengenakkoord hebben aangesloten, kan zonder problemen door zo'n land reizen. Een geldig paspoort en visum of verblijfsdocument dient wel getoond te kunnen worden. Niet verblijven of toch wel?

Wel heeft iedereen die op reis gaat, te allen tijde, een geldig paspoort of ID-kaart nodig. In deze landen is de identiteitskaart een geldig reisdocument voor onderdanen van een van de genoemde landen: Andorra; België; Bulgarije; Cyprus; Denemarken; Duitsland; Estland; Finland; Frankrijk; Griekenland; Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden); Hongarije; Ierland; Italië; Kroatië; Letland; Liechtenstein; Litouwen; Luxemburg; Malta; Monaco; Nederland; Noorwegen; Oostenrijk; Polen; Portugal (inclusief Madeira en de Azoren); Roemenië; San Marino; Slovenië; Slowakije; Spanje (inclusief de Canarische eilanden); Tsjechië; Turkije; IJsland; Zweden; Zwitserland.

Ook huisdieren hebben een paspoort nodig met daarin diverse verplichte inentingen en datachip, controle vindt zeer regelmatig plaats. Zonder juiste en tijdige inentingen en chip is toegang tot het land voor huisdieren verboden.

Neem bij twijfel contact op met de dichtstbijzijnde ambassade of consulaat van het betreffende land.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jawadsafai007
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 nov 2017 03:11

Ik ben in bezit van een B kaart in België als subsidiair beschermde. Mijn nationaliteit is Afghaans. Mijn B kaart is 5 jaar geldig. Ik ben getrouwd met een Belgisch nationaliteit bezittende mijn zoon heeft ook een Belgisch nationaliteit. Kan ik zonder visum met mijn vrouw en kind naar Engeland. Ik ben ook wettelijk getrouwd in de gemeente en ik heb ook een trouwboekje. Bedankt en ik wacht op een spoedig antwoord.

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 24 nov 2017 10:30

Neen, u moet een visum aanvragen: https://www.gov.uk/check-uk-visa

PS: Een 3 jaar oud topic kapen is niet netjes.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Administratief recht”