Mijn VerbouwPremie

palgewe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mijn VerbouwPremie

#1 , 12 apr 2024 09:43

Mijn partner en ik hebben recentelijk een woning gekocht. We zijn niet gehuwd en niet wettelijk samenwonend. Ik zal mij op het adres van de nieuwe woning domiciliëren, maar mijn partner niet. We zijn beiden mede-eigenaar van de woning. Ik vraag me af of, onder deze omstandigheden, alleen mijn inkomen in aanmerking komt voor het bepalen van de inkomenscategorie voor Mijn VerbouwPremie, aangezien ik de enige ben die zich domicilieert en dus als eigenaar-bewoner wordt beschouwd.

Daarnaast zou ik graag willen weten of de domiciliëring van mijn partner op een later moment enige invloed zou hebben op een premie die reeds op basis van alleen mijn inkomen is toegekend. Wordt de premie strikt bepaald op basis van de situatie op het moment van aanvraag, of zouden toekomstige wijzigingen in de domiciliëring van mijn partner van invloed zijn op de al toegekende premie?

Heeft iemand ervaring met soortgelijke situaties of advies over hoe dit juridisch gezien wordt behandeld?

Alvast bedankt!

puttemanp
Berichten: 615

#2 , 12 apr 2024 11:23

Waar gaat de partner wonen? Indien dit in de nieuwe woning is moet de domicilie daar gezet worden.

Het lijkt me er verdacht veel op dat er hier van 2 walletjes wil gegeten worden.

P.

Issued
Berichten: 1233

#3 , 12 apr 2024 12:00

Klinkt inderdaad als domiciliefraude

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6860

#4 , 12 apr 2024 13:35

Klinkt inderdaad als domiciliefraude
Een combinatie van fiscale optimalisatie en nog wat afwachten hoe de partnerrelatie evolueert ?
Mogen zulke dingen niet overdacht worden?

Iets gelijkaardigs is toch bijvoorbeeld een huwelijkscontract, dat wordt toch dikwijls ook een soort "contrat de divorce" , afhankelijk van hoe alles evolueert?

Sirkii
Berichten: 5423

#5 , 12 apr 2024 15:46

Googel eens en je vindt het antwoord: een van de voorwaarden is (samen) volle eigenaar zijn van het pand. Alleen voldoe je daar niet aan want je kocht 50-50. Zo slim waren ze wel bij t schrijven van de regels. 😉

palgewe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 apr 2024 16:34

De partner blijft nog even (nog geen idee wanneer ze definitief kan verhuizen wegens werkomstandigheden) op haar huidig adres wonen. Ik verplaats mijn domicilie. Alvast bedankt voor de antwoorden.

palgewe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 apr 2024 16:43

Googel eens en je vindt het antwoord: een van de voorwaarden is (samen) volle eigenaar zijn van het pand. Alleen voldoe je daar niet aan want je kocht 50-50. Zo slim waren ze wel bij t schrijven van de regels. 😉
Duidelijk, bedankt voor het antwoord.

Terug naar “Administratief recht”