Bewonerssticker voor auto

GB2702
Topic Starter
Berichten: 232

Bewonerssticker voor auto

#1 , 19 feb 2024 12:07

Beste,

In de stad waar ik woon werken ze met bewonersstickers voor het parkeren van de auto.

In het parkeerreglement staat onderstaande:

- Per wooneenheid is de registratie van het voertuigkenteken en de bijhorende parkeervergunning gratis voor het eerste geregistreerde voertuig indien de domicilie van de aanvrager gelijk is aan de domicilie van de aanvrager voor 01/11/2021 en deze gelegen is binnen de zone met beperkte parkeertijd;
- Per wooneenheid gebeurt de registratie van het voertuigkenteken en de bijhorende parkeervergunning tegen betaling van € 75 per jaar voor het eerste geregistreerde voertuig en dat bij een wijziging van domicilie binnen de zone met beperkte parkeertijd na 01/11/2021;

Wie zijn domicilie voor 01/11/2021 had in de stad krijgt elk jaar een gratis sticker om te kunnen parkeren zonder te betalen.
Wie na 01/11/2021 in de stad is komen wonen moet jaarlijks 75 euro betalen.

Kunnen ze dit eigenlijk wel maken? is dit geen discriminatie? Dat je zou moeten betalen als je een eerste keer een sticker aanvraagt dat kan ik nog begrijpen maar daarna zou ik toch denken dat elke inwoner op een gelijke manier behandeld dient te worden?

Graag jullie juridische expertise hierover.

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 19 feb 2024 12:30

Kan m.i. wel verdedigd worden. Voor de oorspronkelijke bewoners blijft de situatie op die manier hetzelfde, gratis parkeren in eigen stad. Voor de inwijkelingen is het duidelijk, het gaat u jaarlijks 75 euro kosten. Op deze manier dooft het gratis parkeren uit over enkele tientallen jaren.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”