Servitude weg

Ivan.s
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Servitude weg

#1 , 05 jan 2024 07:04

Hallo, ik woon in een kleine zandweg waar na mijn huis nog 3 andere woningen staan. De straat voor mijn huis is mijn eigendom en bij de buren is dat ook zo.
Aan de achterzijde van onze tuinen is een groot bos (100ha) hier staat een gebouw van de gemeente dat onlangs in erfpacht is gegeven aan natuurpunt. Dit gebouw valt onder rup verblijfsrecreatie maar toch willen ze er een scouts laten huisvesten. Het gebouw is niet voorzien van riolering en volgens de pachtovereenkomst moeten zij zorgen voor een eigen zuivering ( rietveld of IBA) maar na onderzoek blijkt dit niet mogelijk omdat er soms een week niemand zal zijn en de andere week 100 man. Nu hebben deze een aanvraag gedaan bij Pidpa voor te onderzoeken of ze hier toch riolering kunnen hebben (dit was eind november 2023) 2 weken geleden hebben we in onze straat allen een brief ontvangen dat Pidpa hier in januari 2024 riolering gaat plaatsen. Wij hebben totaal geen wateroverlast want wij hebben een beek die onze 4 woningen makkelijk aankan en zo werkt het al vele jaren. Nu door Natuurpunt moeten wij allemaal een hele hoop kosten gaan doen om aan te sluiten op de nieuwe riolering.
Is er een mogelijkheid dat wij met zen allen weigeren om in onze servitudeweg riolering te plaatsen? De riolering die voor Natuurpunt gaat dienen loopt niet over onze eigendom maar gaan ze 150m door een bos leggen naast onze eigendom.
Mvg

lukasi
Berichten: 1150

#2 , 05 jan 2024 12:54

Afvalwaters zoals toilet, lavabo, afwasmachines mogen niet meer in beken en of grachten geloosd worden.
Ofwel moet er een IBA voorzien worden ( eigen individueel zuiveringsveld) ofwel aansluiting.
Houdt er rekening mee dat niet alleen afvalwaters ( DWA) maar ook hemelwater ( RWA ) strikt gescheiden moet worden . Zowel naar de aansluiting op openbaar domein als op prive - gronden.

Tegen de plannen van Pidpa ga je weinig kunnen inbrengen maar waar ik eerder aan denk is dat er een bestemmingswijziging is van het gebouw , namelijk logement voor groepen. Kijk dit na en stuur aangetekend een protest naar de gemeente dat het gebouw niet voorzien is voor deze wijziging.

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 jan 2024 16:59

Wie dat niet ziet zitten, moet van begin af aan bezwaarschrift indienen
Wie dat niet doet, kan later niet meer tegenpruttelen

Scoutslokalen mogen blijkbaar in gebied voor verblijfsrecratie
https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be ... imumnormen

Reclame

Terug naar “Administratief recht”