Nieuwe domicilie > onmogelijk gemaakt door Gemeentebestuur...?

Ster766
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Nieuwe domicilie > onmogelijk gemaakt door Gemeentebestuur...?

#1 , 17 nov 2023 16:26

Godzijdank voor dit forum!
Elk advies zou erg geapricieerd zijn...

Na een bewogen verleden: 15j als Vliegtuigtechnieker op SABENA TECHNICS, zelfstandig sinds men 26e, ervoor enkele maand gekregen voor XTC in de 90's waarna men baas desondanks me niet wilde laten vallen.
Maar uiteindelijk werden talloze ontslaan, en heb na 9j men eigendom verkocht. Op men 35e na advies zei men dat Thailand goedkoop wonen is. Zodoende verhuist, van 35 tot men 40e en kwam 3x nog op visite bij ouders. Ik leefde v men spaargeld, waardoor ik wel alle sociale rechten verloor. Toch, zoals hier ergens te lezen staat was het er zeker 3x goedkoper totaal om leven!! Wat wel essentieel was om zo een beslissing. Ik was er Gesettled, routine... normaal leventje. Maar wat een gevoel v vrijheid!! Zelfs met een simpel scooter, eenvoudige studio, lekker & goedkoop eten, zeer sociale mensen, etc. Het westerse beeld is VOLSLAGEN ABSURD! Enja, de vrouwen zoeken zoals overal financiële zekerheid, maar niet enkel DAT!

To the point.
Ondanks ik v men 26e zelfstandig woonde. Woonde men 8jaar oudere zus thuis tot haar 40e. Een 'princesje' ... Geholpen door door Jan en alleman, tot collega's op men werk zelfs.... Maar altijd vriendelijk...veel danku's he.
En ze vond dan haar juiste 'vriend'.
Die al snel met men 3e visite kwaad werd ook al spreekt hij bijna niet, ...en kreeg spontaan een mot op men bakkes.
Enzo was het begonnen.....
Met sec. Cam's heb ik veel bewijs dat toch niet irrelevant is?!

En het einde wel, met mij uit huis gezet. Nadat 6 maand voordien moeder, zus en vriend aant vechten waren. Maar ik die met deuren smijt, en NIET CHAUFFEUR IS OM SHOPPEN ETC. Werd ik, mede met men verleden op straat gezet.
Initieel zonder schoenen op kousen.
En na 3 dagen mocht ik men wagen halen.
3.maand gezocht met justitieassistente naar stacaravan.
Bleek niet te.lukken

Nu, 5 maand later....na het omgangsverbod 3maand, heb ik een oplossing. Trekhaak, aanhangwagen, spullen ophalen,....en ergens iets zoeken dat betaalbaar is om huren.

Maar nu plots......wanneer ik met de verhuis aankom, doet de gemeente moeilijk over men adresloos leven. Terwijl administratief op papieren alles nog.oke is.
Het lijkt alsof ze aanmodderen.....
Moet met wagen naar autocontrole eind deze maand.
En mss zoeken ze tot ik in overtreding ga ofzo....
Het is onbegrijpelijk.....gezien ik zojuist MET EEN OPLOSSING hun inlicht, en effectief verhuizen kan. Maar nog geen contract of officieel gevonden heb.

Ik moet adres hebben voor ik adres zoeken kan!???
Daar komt het op neer.
Klinkt absurd ongelooflijk.....
En ze reageren of ik niet begrijpen wil....... Terwijl dit uitzonderlijk dossier al 5.maand loopt.
Zonder ooit iets te zeggen....of melden!!
Ze zijn zelf erg fout door me zo initieel op straat te zetten, denk ik....


Maar iemand met kennis omtrend dit soort situaties, zou erg welkom zijn.
Iemand ervaring mee?
Alleszins elke tip of kennis is welkom!

Merci

LeenW
Berichten: 12863

#2 , 17 nov 2023 16:33

Hier staan echt veel dingen in die totaal niets met uw domicilie te maken hebben. Kan u zich beperken tot de grond van de zaak en uitleggen wat juist het probleem is met uw domicilie?

Stef76
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2023 13:57

Ja,... Sorry daarvoor. Soms weet ik het niet goed wat er RELEVANT is, en wat niet. Kleine details zijn daarom niet v kleine betekenis.

Dus, na uithuiszetting werd ik 3 maand gevolgd en geholpen door men justitieassistente, die wekelijks contact hield opzoek naar een vaste domicilie. Die ik dacht te vinden met een stacaravan te kopen, ...klinkt gek nu. Maar was dit jaar nog op tv, met vele bewoners die er vast woonden....
Vredegerecht gaf 3 maand uitstel, met contactverbod. Nergens kwam er tussentijds een melding of belangrijke beslissing.

Ondertussen, heb ik liggen zoeken naar een BETAALBARE oplossing. Met geen resultaat.
Maar nu ik plan om inboedel op te halen 5 maand verder ipv 3. Na plaatsen trekhaak en aanhangwagen, en DAN iets zoeken dat betaalbaar is. Omgeving Leuven is vrijwel onmogelijk. En online iets beslissen lijkt me niet ideaal. Men documenten heb ik allemaal nog inorde, juist autocontrole deze maand.nog.

Maar nu reageert de gemeente, zonder duidelijk antwoord. Ze spreken over een adres voor ik verder kan op zoek?!

Ze wisten zeer goed hoe ik reeds 5.maand leefde in men wagen.
OCMW is er enkel als je financieel ontoereikend bent!!
Maar ik heb een 50.000€ ongeveer, aandelen oa die schommelen.....

Huur kan ik een jaar makkelijk betalen, voor.iets kleins.
Ze kunnen zeer goed een referentieadres geven, maar enkel als je niet voldoende geld hebt.

Ik moet enkel nog inboedel ophalen,..... Vertrekken..... desnoods een goedkoper Europese lidstaat.
Toch komt er steeds een antwoord, waar ik niets mee ben!!
Alsof ze rond de pot draaien.
Ze weten de situatie reeds maanden.

En kom nu met hun te zeggen dat ik weldra kan beginnen aan ophalen spullen.....en zodra ik iets heb gevonden achteraf.....
Dan is dat altijd geregistreerd, en met domicilie!

Alsof ze vrezen dat ik verdwijn......
Alsof ze wachten tot documenten vervallen..,...

Maar enkel het adres is in theorie niet correct, wel op men papieren. En zal zowiezo iets vinden, en niet ronddolen!!
Toch krijg ik antwoord, alsof ik niet inorde ben, en niet verder kan!

Wat ik niet begrijp, gezien ik NU net weet hoe het op te lossen.
En huren eerst is moeilijk als je wss naar buitenland gaat.

Officieel sta ik op straat.
En wil verhuizen..... Maar doen moeilijk omdat ik eerst spullen ophalen wil?!?!

Sorry.....lange uitleg.
Maar is niet zo ingewikkeld.


Ik heb het gevoel dat ze enkel wat onrust stoken.
Gezien ik ongestoord wordt gelaten.

Of ze zoeken iets mss zodra ik aan ophalen begin v eigen spullen.


Duidelijk?

MSS heeft het weinig betekenis?



Alleszins bedankt,
Stef

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 nov 2023 16:20

Ik raad u ten stelligste aan om een CAW of de sociale dienst van uw OCMW te contacteren. Het OCMW is wel voor meer bevoegd dan leefloon of equivalent leefloon. Zij zijn ook bevoegd voor huisvestiging, wat tenslotte een primaire behoefte is. Tenslotte raad ik u aan om uw mentaliteit/houding dringend te wijzigen. Ik zal u probleem slechts kunnen oplossen als u bereid bent om mee te werken aan een oplossing. Contact met het CAW zou kunnen helpen om samen tot een oplossing te komen. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38616

#5 , 18 nov 2023 21:36

Justitieassistente ?
Dat is toch iemand van het justitiehuis ...bij mijn weten houden die zich niet bezig met het zoeken van een adres tenzij ......

Ster766
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 nov 2023 18:25

Ik raad u ten stelligste aan om een CAW of de sociale dienst van uw OCMW te contacteren. Het OCMW is wel voor meer bevoegd dan leefloon of equivalent leefloon. Zij zijn ook bevoegd voor huisvestiging, wat tenslotte een primaire behoefte is. Tenslotte raad ik u aan om uw mentaliteit/houding dringend te wijzigen. Ik zal u probleem slechts kunnen oplossen als u bereid bent om mee te werken aan een oplossing. Contact met het CAW zou kunnen helpen om samen tot een oplossing te komen. Veel succes.
[

Marcus,

Dankje voor het snelle antwoord!

De eerste weken nadat ik een omgangsverbod opgelegd kreeg, ging ik langs bij het OCMW, en had langs email nog meermaals correspondentie.
In Herent is politie en gemeente gelegen in hetzelfde gebouw. De gesprekken waren steeds heel kort, ... Ik heb een klein budget v ongeveer 50.000€. Waardoor ik blijkbaar niet in aanmerking kom voor enige subsidie, sociale bijstand, of welke hulp dan ook, als alleenstaande.

En initieel had ik men zinnen gezet op het kopen van een stacaravan. Dit sinds het programma op VTM: in mijn caravan. Waar er meerdere een vaste verblijfplaats hadden.
Waardoor ik ervan uitging, dat het WEL mogelijk is om er te wonen!

En waardoor ik maanden meerdere campings opbelde ivm een gedomicilieerd adres op deze wijze.
Zelfs de politie zelf antwoorde me dat het mogelijk is!!
Zo hield ik contact met men justitie assistente, en wist ze perfect waar en wat ik mee bezig was.....
Om maanden later, tot conclusie te komen dat het bijna onmogelijk is. Elke gemeente, en camping heeft zowat hun eigen beleid hieromtrent. Wat Herent niet heeft...

Ondertussen moest ik alles regelen vanuit de wagen,... maar met oog op een oplossing tenslotte!!

Wanneer.het.onmogelijk bleek, wist ik niet goed wat gedaan.
Ik weet ook, iets huren kan snel gaan. Maar erna in een situatie komen van een financiële slechte keuze, is uiteindelijk ook enkel problematisch...

Op journaal, overal...hoor je hoe zelfs koppels, met 2 werkende... Ook niet de eindjes aan elkaar krijgen.

Dacht op erna aan een mobilhome of campingvan?? Gezien die sector in grote opmars is....
Maar een diesel, waar ze voor 90% op te verkrijgen zijn, is wat men juist wilt verbannen uit steden, en verkeer wss tenslotte.
Dus, slecht idee.

NU, heb ik reeds een trekhaak. En een aanhangwagen besteld, die toch noodzakelijk is om alle inboedel op te halen, en als volgt te verhuizen.

Ik heb reeds alles inorde kwa documenten. Enkel nog een jaarlijkse keuring en voor trekhaak.
Dus,....OCMW ondanks vele correspondentie, vragen NU NOG naar men GELD.
IK citeer:' hoeveel geld heb je?'
Mmmm, hoevaak gaan ze dat vragen? Dit werd me reeds in het begin gevraagd.

Excuseer!!.... Maar is dit Rusland?
Ze weten reeds hoeveel ik heb. En deels in aandelen. Die momenteel niet winstgevend zijn, gezien de globale problemen die enkel maar toenemen.

Sinds 3 weken, heb ik gemeld dat ik weldra verhuizen zal. Goed nieuws!
Ik kan desnoods een jaar op voorhand betalen. Contractueel in een bijkomende clausule???

En gezien er PLOTS, 'problemen' opduiken.... Is onbegrijpelijk voor me.
Of is ronddolen in de wagen wat ze voorogen hadden?...Klinkt cru, maar zo komt het over.

Ikzelf maak me minder zorgen, hoe onpraktisch het ook is. Ongeruste omstaanders die altijd het ergste vermoeden,... is een dagelijkse kopzorg.



Vandaar.......

Vind ik, en verwacht men toch dat dit net positief is voor iedereen?!

Toch krijg ik nooit een kort en duidelijk antwoord van de gemeente , aangaande burgerzaken....

Waar ik dan geen raad mee weet, en enkel hoop dat het v weinig betekenis is....



PS.
Men mentale houding?????
Leg uit aub.

Alleszins bedankt voor antwoorden
Marcus.

Franciscus
Berichten: 38616

#7 , 19 nov 2023 18:39

Contactverbod opgelegd door een rechter ?
Correctioneel of onderzoeksrechter?

Was u daar ingeschreven dus domicilie met bezetting ten bede of huurcontract?

Raar verhaal - heel veel ????

Ster766
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2023 19:04

Contactverbod opgelegd door een rechter ?
Correctioneel of onderzoeksrechter?

Was u daar ingeschreven dus domicilie met bezetting ten bede of huurcontract?

Raar verhaal - heel veel ????
Ik verbleef in Thailand, sinds men opzegperiode na 15j sabenatechnics.

Iemand op fitness vertelde hoe goedkoop het leven er is.

En ik was in 5j, reeds 3x op bezoek bij men ouders.
Waar ik en men zus, woonden.
Ik tot men 26e.
En zus tot haar 40e,....was ook 8j ouder.

Het was de enige reden waarvoor ik terugkeerde.
Vrienden gingen elk hun eigen weg.op....
En zus had haar laatste vriend gevonden nadat.ze.in haar eigen woning kon intrekken.
Waar collega's v me, haar schilderwerken deden. Gezien ik wist v hun bijverdienste, en hoe 'pietje precies' ze waren.

En kreeg er een enorme dank voor, ...van de.collega's.



Het was een vredegerecht.
Voordoen waren er al enkele situaties.
Ik was er plots een soort vreemde,.... Die niet helpen mocht als handige doe het zelver.

Maar correctionele, of onderzoeksrechter was er niet.
Het was toen de nieuwe buur zich ermee moeide , dat het tot deze situatie kwam.
Die denkt dat ik er altijd al woonde.
En is zoals velen, mij als de slechte en Sonia als vriendelijk beschreven.
Die me een vriendelijke duw gaf,.na het vragen. Of men pa bij hun geweest was.
Dat hem kwaad maakte!!!!
Hij is BIJ ONS BUITEN geweest.

En ik vloog 2 meter achteruit.
Op beeld!
Duwend, maar volle macht en 20kilo meer als boom.
......TWEE KEER.

en ik werd meegenomen.


Bijna iedereen heeft slagen uitgedeeld!!! Maar 1e was de boksbal,.....IK!!!
PA, die wilt Da ik vergeet en vergeef.....heb ik eens vastgepakt.
Zonder slaan!
Om het onzinnige van dit vergeven en vergeten....

Franciscus
Berichten: 38616

#9 , 19 nov 2023 23:35

Mijn mijn weten heeft een justitieassisten(e) geen uitstaan met een vrederechter.
En kan een VR geen contactverbod opleggen !! tenzij er iets anders speelt nl een bewindvoering . Een VR kan ook geen straf opleggen.
U hebt er vroeger gewoond maar als u er nu van tijd tot tijd verblijft is dat als toerist als een niet ingeschreven Belg zonder inschrijving in BE en mogelijk ook net ingeschreven bij BE ambassade / consulaat in Thailand.
Uw verhaal wordt steeds vreemder.

Terug naar “Administratief recht”