Grootmoeder doet lastig

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Grootmoeder doet lastig

#1 , 18 okt 2023 20:30

Ik heb altijd met de kinderen bij mijn moeder gewoond.Nu woon ik samen met mijn vriend nadat mijn moeder mij zelf heeft buiten gezet. En heb ik de jongste mee op mijn adres gezet ( 9 jaar)
Mijn oudste 25 blijft bij zijn grootmoeder wonen.Nu wil mijn moeder mij voor de rechtbank sleuren omdat ze vind dat ik het recht niet heb om mijn eigen zoon , op mijn adres te laten zetten, en dat ik wil dat hij bij mij en mijn vriend komt wonen
Hij heeft een eigen kamer en al.
Wat kan die doen?

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 18 okt 2023 20:43

Niet direct iets.
Daarbij als uw oudste is beslist die zelf waar hij gaat wonen.
Iedereen kan iedereen voor de rechtbank brengen.....alleen zijn daar meestal gevolgen aan.
Zoon van 25 jaar gaat zelf naar gemeente en geeft zijn nieuw adres op. Wijkinspecteur zal komen kijken of hij daar woont.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2023 21:02

Het gaat hier om mijn jongste, die heel.hard tegen mij wordt opgezet.die is 9 jaar! Zijn vader ziet naar hem niet om, mijn nieuwe vriend doet zijn best maar volgens mijn moeder niet hard genoeg

Reclame

Franciscus
Berichten: 38616

#4 , 18 okt 2023 22:48

Ook dat zal moeilijk zijn. U hebt het ouderlijk gezag mag ik veronderstellen. Waar verblijft hij nu?
Vader heeft uiteraard ook het ouderlijk gezag.
Is er een vonnis ?
Heeft de grootmoeder enige medezeggingschap gekregen van de familierechtbank?
Neen dan zijn het sowieso de ouders die over verblijfplaats beslissen evenzo over de school.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2023 00:08

Nee de grootmoeder heeft niets te zeggen normaal.en de papa kijkt naar zijn zoon niet om, onze zoon zit meer bij zijn ouders dan dat hij er voor zorgt. Ik denk dat ik het recht heb om mijn zoon mee te nemen naar mijn nieuw adres. Mijn moeder doet nu alleen maar zo om mij lelijk gezegd te kloten.ik krijg zelfs de urne van mijn overleden dochter niet mee aub zeg. Wat kan ik hier aan doen. Enkel en alleen omdat ze denkt dat mijn nieuwe vriend even slecht is als mijn ex

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 okt 2023 05:57

Gezien de 3 verschillende onderwerpen over uw woon- en gezinssituatie die deels aanvullend zijn maar elkaar soms ook tegenspreken, raad ik u aan om contact met een CAW op te nemen.

Juridisch zijn uw vragen niet zo moeilijk, maar het komt er vooral op aan om een goede thuissituatie voor u en uw kinderen te creëren.

Tokyolover
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 okt 2023 06:43

@thomas, mijn oudste wil niet mee met mij. Mijn jongste heb ik ingeschreven op mijn nieuw adres is 9 jaar. Maar krijg ik van mijn moeder niet mee. Ik krijg zelfs de urne van mijn overleden dochter niet!!!
Dan zegt ze hier is hun thuis

Terug naar “Administratief recht”