Domicilieadres

Celinehenri
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Domicilieadres

#1 , 30 sep 2023 16:33

Ik heb samen met mijn vriendin een officieel huurcontract afgesloten voor een huis aan de kust waar zij nu haar domicilie heeft en waar ik nu ook wil gaan wonen.
Zelf heb ik nog een eigendom in het binnenland waar mijn domicilie nu staat. Mijn zoon heeft recent zijn intrek bij mij genomen en ook zijn domicilieadres daar genomen . Hij moet geen huur betalen . Ik vermoed dat ik dan geen taks op 2de verblijf moet betalen vermits het huis bewoond is.
Mijn vraag is nu : moet ik mijn domicilie aan de kust zetten en zo ja mag ik dan de contracten voor nutsvoorzieningen ( gas,electricieit , water ,telenet ) op mijn naam behouden voor mijn eigendom in het binnenland? De contracten aan de kust staan op naam van e vriendin.

Franciscus
Berichten: 38617

#2 , 30 sep 2023 16:38

Uw huis is bewoond door uw zoon met domicilie.
U kan als eigenaar perfect de nutsvoorzieningen op uw naam laten staan.

Celinehenri
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2023 10:33

Wij zijn beide gepensioneerd , heeft mijn verandering van domicilie naar zee geen invloed op onze inkomens ? Wij hebben geen samenlevingscontract

Reclame

LeenW
Berichten: 12866

#4 , 01 okt 2023 10:40

U moet uw domicilie veranderen als dat uw hoofdverblijfplaats is, u hebt daar geen vrije keuze in.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2023 10:57

Samenwoonst heeft geen invloed op uw pensioen, tenzij u een Nederlandse AOW geniet of een Inkomensgarantie voor Ouderen. Zolang u geen wettelijke samenlevingsovereenkomst afsluit is er fiscaal ook niets aan de hand. Ook hier blijft uw bruto-pensioen ongewijzigd, tenzij zie hoger IGO en AOW.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Celinehenri
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 okt 2023 11:51

Dank u voor de toelichting
Als ik het goed begrijp zijn er geen complicaties voor mijn verhuis in Belgie niet op fiscaal of ander gebied

Terug naar “Administratief recht”