Prive of niet?

Kwekkie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Prive of niet?

#1 , 30 sep 2023 09:28

Goedemorgen...ik zit met een vraag over trage weg....ik heb een oprit van 80m lang en had veel moeten betalen om nustvoorziening tot aan mn huis te krijgen...omdat deze weg prive is was dit voor mn eigen rekening...nu zegt de gemeente dat dit prive is met openbaar karakter daar er een trage weg loopt....daarvan staat niks op mn akte van verkoop...ook de trage weg staat op de atlas der trage wegen maar staat er enkel op langs de achterkant van ons huis en stopt eigenlijk aan onze oprit....kan ik daar iets aan doen daar wij niks van privacy meer hebben?

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 30 sep 2023 09:35

Als de gemeente dat zegt (of schrijft ze dat) dan zal ze dat met documenten moeten bewijzen.
Kijk ook alle documenten na waar eventueel toch een trage weg op dat stuk zou liggen.
Vorige eigenaars bevragen of zijn er foto's van uw aanleg van de oprit en daarvoor?
Is uw terrein afgesloten / omheind ?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 sep 2023 17:19

Als er een trage weg loopt, bent u gejost ...

Enige dat u kan doen is de gemeente vragen de trage weg
- af te schaffen (wat ze waarschijnlijk niet gaan doen)
- te verleggen naar iets dat u beter uitkomt, indien dat mogelijk is

Als de weg in de atlas trage wegen staat, bestaat die normaliter ook officieel, maar u kan de documenten opvragen (bvb onder decreet openbaarheid van bestuur) of de gemeente te vragen te bewijzen dat de trage weg over uw oprit loopt.

Waar stopt die nu ?
"aan uw oprit", maar geraak je vandaar ergens aan een andere weg ?

Trage wegen liepen typisch niet dood, dat zijn oude verbindingswegels.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2023 19:00

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”