aanleg riolering

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

aanleg riolering

#1 , 02 aug 2023 18:45

binnenkort starten er rioleringswerken in mijn straat.
Er worden 2 fietspdaen extra bijvoorzien

probleem : indien fietspad op hoogte van de nu bestaande weg wordt gelegd zoals mij verzekerd, gaat bij een aantal buren de inrit een trapje vormen. Deze inritten zijn stijgend (panden liggen hoger dan weg)

Indien men fietspad en weg hoger gaat leggen, is dit opgelost, doch dan ligt mijn inrit( die nu gelijk met de weg ligt) lager dan de weg en ga ik al het water binnen krijgen van de rest. ( destijds is mijn plan afgekeurd geweest om 1 cm te laag tov de weg door stedenbouw)

Welke regels dient men op dit gebied te volgen , men heeft mij mondeling verzekerd dat weg niet verhoogd wordt, doch op plan kan ik dit niet zien.

Dus welke regels moeten er gevolgd worden, of kan men zomaar willekeurig de hoogte veranderen?? Kan ik hiertegen protesteren en waar, alsmen zich niet aan zijn woord houd. Op welke site vind ik de regels rond deze materie;

Dank bij voorbaat

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 aug 2023 20:07

Hier bij ons heeft men dat opgelost door op de grens van het eigendom en de stoep een rooster te leggen, dat is aangesloten op de riool. Dus geen binnenstromend water

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#3 , 03 aug 2023 13:43

Heden contact gehad met de aannemer. Die vertelde dat het fietspad een 7 tal cm boven de weg zou komen. De weg zou lager komen als nu. Ik heb dan een bergje van 7cm voor mijn inrit. Het water van het fietspad krijg ik dan gratis erbij, vermits mijn inrit 7cm lager ligt. Een exta aansluiting , met een rooster, is voormij (1000 euro) , vermits dat er 2 aansluitingen per woning voorzien worden , en elke extra dient betaald worden (1000 euro)/ De andere inritten kunnen dan via deze 7 cm overbrugd worden. Kan dit zomaar??

Reclame

Terug naar “Administratief recht”