referentieadres

jordy12
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

referentieadres

#1 , 04 mei 2023 21:33

Beste lezer,

Ik heb een paar vragen waar niet veel diensten op kunnen antwoorden.
Hopelijk krijg ik hier wat meer antwoorden,

Ik ben 25j en heb onlangs een hele zware boete gekregen, we hebben hiervoor eerst alle nodige dingens gedaan waar we eventueel hulp konden vragen.
Nu na een aantal weken heb ik het toch kunnen klaarspelen voor een afbetalingsplan te regelen.
Ik was dus wettelijk samenwonende met mijn vriendin toen ik de afbetalingsplan kreeg.
Door alle frustraties en de hoge boete heeft ze besloten om alles op haar naam te zetten zodat ik uiteindelijk dakloos kom te staan.
Wij waren toekomstig gericht; huisje, tuintje, kindje.
Alles waarvoor we samen hebben gezwoegd blijft bij haar staan, ik mag mijn adres bij haar houden maar als referentieadres.
zodat ze alsnog mijn post kan overhandigen naar mij toe.
Nu de volgende vraag is eigenlijk tweevoudig.

Mogen er nog spullen bij haar blijven liggen dat van mij zijn?,
Wetende als je alles van je eigen meeneemt dat er op latere tijd nog iets te vinden is.

Met spullen bedoel ik dan eigenlijk alles wat op mijn staat of dat van mij is.
vb. huishoudapparaten, machines, kleren, meubels, foto's, werkmateriaal, ....

Door de zware boete wilt ze mij niet in haar huis hebben wat te begrijpen is.
Zij wilt dan ook mijn spullen niet zomaar op straat zetten of dergelijke.
Wij gaan verder het leven leven als vrienden, vanaf ik een onderdak heb en een adres kan ik mijn spullen halen / overhandigen.

Kan dit of kan dit niet?
Graag jullie mening hierover.

Dank bij voorbaat.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 mei 2023 22:46

Mogen er nog spullen bij haar blijven liggen dat van mij zijn?,
Neen

Zoiets zou toch bij alle "diensten" bekend moeten zijn


Als je officieel dakloos bent - dan moet je vriendin je laten schrappen hebben op haar adres - kan je naar OCMW en daar referentie-adres krijgen

Dan kunnen je spullen wel bij je ex vriendin blijven staan.


https://www.vlaanderen.be/referentieadres


of bvb
https://www.gavere.be/burger/leven-en-g ... entieadres

Referentieadres bij een natuurlijke persoon

Het referentieadres mag niet je verblijfplaats (domicilie) zijn. Je mag er niet overnachten of geen goederen bewaren.



Dat is omdat de persoon die jou een referentie-adres geeft, niet kan lastig gevallen worden ivm jouw schulden

artemis
Berichten: 3294

#3 , 04 mei 2023 23:08

Ik heb het gevoel dat u niet begrijpt waarom een referentieadres van toepassing zou kunnen zijn in uw geval. Waarom zou u in aanmerking komen? Het is niet bedoeld om schuldeisers te ontwijken.
https://www.vlaanderen.be/referentieadres

Bijkomend detail: men mag nooit wonen op het referentieadres

Reclame

jordy12
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2023 23:30

Ik heb het gevoel dat u niet begrijpt waarom een referentieadres van toepassing zou kunnen zijn in uw geval. Waarom zou u in aanmerking komen? Het is niet bedoeld om schuldeisers te ontwijken.
https://www.vlaanderen.be/referentieadres

Bijkomend detail: men mag nooit wonen op het referentieadres
Ik denk dat je de situatie niet goed begrijpt tussen mij en mijn vriendin.
Laten we zeggen dat Men het gevoel heeft dat er meer komen, (niet al te braaf geweest).
Door Mijn fouten wil ik dat haar niet aandoen dat ze alles afnemen en dat zij mee in de shit zit en van 0 moet beginnen door mijn fouten.
En qua van meubels en spullen maakt het mij niet uit.
Het is dan ook niet de bedoeling om schuldeisers te ontwijken maar om beide SAFE te zetten.
OK ik weet dat ik uiteindelijk niet altijd safe kan zitten, zolang mijn vriendin maar safe zit.

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 05 mei 2023 00:26

Artemis heeft wel een punt, een referentieadres dient om mensen te helpen die om uiteenlopende redenen geen verblijfplaats hebben. Dus niet om uzelf safe te zetten van schuldeisers. Indien er misbruik wordt vastgesteld, zullen de bezittingen van uw vriendin ook aangeslagen worden.

Hou er ook rekening mee dat wat u nu wegschenkt of hoe het ook geregeld werd, ook voor beslag vatbaar als er misbruik is. Zie Pauliaanse vordering.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 mei 2023 13:53

Vijgen na Pasen. Nog snel alles op uw vriendin haar naam zetten zal niet meer helpen. Dat u niet wil dat uw vriendin terug van 0 moet beginnen had u moeten bedenken voor u besloot "niet al te braaf te zijn". Trouwens van 0 moet ze niet beginnen, ze zal gewoon ook een schuldeiser van u worden. Aan u om ervoor te zorgen dat er voldoende middelen zijn zodat dat in realiteit geen 0 wordt.

Terug naar “Administratief recht”