referentieadres+ eigenaar vakantieverblijf/grond

hans2150
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

referentieadres+ eigenaar vakantieverblijf/grond

#1 , 27 feb 2023 13:20

Hallo, is het mogelijk een referentieadres te combineren met een vakantieverblijf?
Concreet;
Ik wil in een mobilhome wonen en rondtrekken, hierbij heb ik recht op een referentieadres (bij familie of vrienden) lijkt me.
Daarbovenop wil ik eigenaar worden van een vakantieverblijf (lees: grond+chalet in recreatiegebied)
Ik besef dat ik niet permanent in deze chalet mag verblijven.
Echter Ik heb 2 kinderen die ik om de 2 weken een weekend bij mij heb. Ik wil de vakantiewoning gebruiken om het weekend met mijn kinderen in door te brengen. Dus op jaarbasis zou ik +-52 nachten verblijven in mijn vakantiewoning. Is dit toegelaten?
Laten we de kinderen buiten beschouwing, kan ik eigenaar zijn van een vakantiewoning om bv te verhuren terwijl ikzelf permanent in een woonwagen leef?

Kan je juridisch gezien eigenaar zijn van een vakantiewoning én een referentieadres hebben ongeacht welke invulling ik hier aan geef zoals hierboven beschreven. Ik vind nergens relevante informatie betreft eigendommen in combinatie met een referentieadres.
Alle meningen, denkpistes, relevante links...betreft deze combinatie zijn welkom.
Of ik al dan niet een grotere woonwagen moet kopen om mijn kinderen te ontvangen zijn niet aan de orde.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 27 feb 2023 13:56

Referentieadres
http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/bevolking ... registers/
https://overheid.vlaanderen.be/informat ... stand-crab

Verblijven met kinderen op recreatiegrond is geen probleem.
Gelet op het strikte beleid inzake recreatiegronden... zal u daar vermoedelijk geen toestemming krijgen om te wonen. Maar verblijven voor korte perioden is geen probleem.
De gemeenten die dat in het verleden wel toelieten zullen nu langzamerhand daarvan de gevolgen dragen...

Reclame

Terug naar “Administratief recht”