Bouwvergunning

FraukeP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouwvergunning

#1 , 26 jan 2023 15:17

Bouwvergunning gekregen van de stad Leuven.
Buurvrouw gaat in beroep.
Naar de raad voor vergunningsbetwistingen.
Raad verleent de vergunning.
Nu is het weer wachten op de gele affiche en op de wettelijke termijn waarin iemand in beroep kan gaan bij de Raad van State.
Onzekerheid blijft want:
Enerzijds heeft het instellen van een beroep tot nietigverklaring geen schorsende werking, zodat de bestreden beslissing blijft gelden en kan worden uitgevoerd.
Maar een verzoekende partij kan daarom vragen dat de beslissing voorlopig zou worden geschorst, in afwachting van de eventuele nietigverklaring.
Iemand die het serieus meent gaat, mijn inziens toch, in beroep om eruit te halen wat mogelijk is, ik neem dus aan dat die dus sowieso een schorsing gaat aanvragen, dit in de hoop dat er dan toch een nietigverklaring uitgesproken wordt later.
Mijn vragen:
Hoeveel tijd gaat dit in beslag nemen? Wordt die schorsing altijd aanvaard of is dat enkel bij hoogdringendheid (bij mij is er geen sprake van een milieu effect of iets van die strekking, de buurvrouw is gewoon haatdragend). Als de werken gewoon kunnen plaatsvinden en op het einde van de rit wordt de vergunning toch nietig verklaard dan zal er moeten afgebroken worden neem ik aan ?
Het gaat over een klein terrasje, heel ver van de buurvrouw die eigenlijk enkel met haar tuin aan onze grond grenst.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding