Ver familielid neemt graf in

Lewis.kempeneers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ver familielid neemt graf in

#1 , 01 jan 2023 20:12

Hallo, ik weet niet echt of ik op het juiste forum ben maar hoop snel hulp te krijgen.

Toen mijn moeder 11 was werd haar vader (mijn Opa) vermoord. Haar mama
(mijn Oma) heeft toen de schuld op haar genomen en kreeg 6 jaar gevangenisstraf.
Mijn mama en haar zus zijn toen in verschillende gezinnen geplaatst.
(De zus van mijn mama belande bij de broer van haar vader terwijl mama bij de broer van haar mama terechtkwam)

Mijn oma heeft de begrafeniskosten betaalt. De grootouders van mijn mama zijn 2 jaar later in datzelfde graf begraven.

Nu is de broer van mijn opa gestorven (3 jaar geleden) en de kinderen van deze hebben de man in dat graf geplaatst.
maar mijn mama en haar zus zijn daar niet mee eens en vragen zich af waarom er nooit iets gevraagd geweest is aan de eigenaars van het graf zijnde mijn mama en haar zus.

Ze willen ook dat hij weggehaald wordt maar zijn familie is daar volledig tegen.

Is er iets dat ze hieraan zouden kunnen doen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2023 10:34

Ik zou toch durven denken dat jullie als eigenaar hier iets aan te zeggen hebben. Wat zegt de begrafenisondernemer?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 10 jan 2023 14:32

Wie heeft indertijd de concessie betaald bij gemeente?
Hoeveel personen liggen er nu in die concessie?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”