Hoe lang kan je in BE verblijven als Belg gedomicilieerd in het buitenland ?

wernervanborm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoe lang kan je in BE verblijven als Belg gedomicilieerd in het buitenland ?

#1 , 13 okt 2022 09:08

Ik heb de Belgische nationaliteit, maar heb mijn domicilie in het buitenland (BG-Sofia) waar ik mijn bedrijf gevestigd heb. Ik ben ook nog zaakvoerder van een Belgische vennootschap waarvan de zetel gevestigd is in een woonhuis (in BE dus) dat mijn persoonlijke eigendom is. Af en toe moet ik in BE zijn voor zaken, voor familiebezoek en om het huis te onderhouden. Hoe lang kan ik in België (in mijn woonhuis) verblijven zonder mij te moeten melden bij de Gemeente ? Ik rij ook met een bedrijfswagen op BG kenteken. Hoelang kan ik daarmee rijden in BE ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 13 okt 2022 13:46

Volgens mij zijn er geen beperkingen in tijd die u doorbrengt in BE .
Het zou eerder andersom zijn . Uw domicilieverplichtingen liggen in het buitenland .
Idem voor het voertuig . Er is niet bepaald hoelang een buitenlands voertuig in BE mag rondrijden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 13 okt 2022 16:00

Hopelijk hebt u een BG rijbewijs als uw domicilie in Bulgarije is.
Hoofdreden...wat gaat u doen als in BG of in BE uw rijbewijs gestolen of verloren wordt?
Gezien u woont in BG dient u daar een nieuw RB te bekomen dus moet uw BE rijbewijs daar op zijn minst bij de overheid geregistreerd zijn.
In BE kan u niet meer terecht gezien hier niet meer ingeschreven.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”