Domiciliering aanpassen van persoon die niet meer bij ons woont

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Domiciliering aanpassen van persoon die niet meer bij ons woont

#1 , 08 okt 2022 13:55

Vorig jaar woonde er gedurende een aantal maand een vriendin van mij (en haar dochter) bij me thuis in. Ze heeft zich toen ook bij ons mogen domiciliëren. Na een paar maand vond ze een vriendin waar ze ook bij terecht kon, en waar haar dochter een eigen kamer kon krijgen,dus verhuisden ze naar daar.

Weer een paar maand later, kwamen we er op uit (een brief van een deurwaarder die bij ons binnenkwam) dat ze haar domiciliëring nog niet had aangepast. U begrijpt, een delicate issue.

Ze heeft haar adres overal anders laten aanpassen, want er komt nu al ver een jaar geen post van haar bij ons thuis aan. Als ik er haar over aanspreek zegt ze dat ze het heeft aangepast, maar... ik weet dat ze er voor iemand betaalde om daar haar adres te mogen plaatsen. Ik vrees halvelings dat ze dat nu opnieuw aan de hand heeft en daarom haar adres bij ons wil laten staan.

Nu, wij zijn daar niet zo mee gediend.

Nu heb ik 2 vragen:
  • Kunnen wij nagaan of ze nog steeds bij ons gedomicilieerd is?
  • Kunnen wij er voor zorgen dat ze bij ons wordt uitgeschreven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 okt 2022 14:21

De politie (wijkinspecteur/kwartierinspecteut) contacteren.
Deze zal de persoon ofwel als AACB registreren wegens geen gekende woonplaats.
U bent nl niet verplicht / te weten waar ze nu in werkelijkheid woont.
Dat is haat probleem.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 08 okt 2022 16:02

Kan dit gebruikt worden om een deurwaarder tegen te houden?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 08 okt 2022 18:44

Als dame AACB staat in het Rijks Register is het vat af voor u.
GDW moet voor hij beslag komt leggen het RR raadplegen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 08 okt 2022 18:47

Kan dit gebruikt worden om een deurwaarder tegen te houden?
Neen - niet zolang ze op uw adres staat
U kan wel proberen

Als er al een deurwaarder langs komt, gaat het om kosten van tijdje terug, ttz van toen u nog geen aangifte gedaan had dat ze niet meer bij u woont ...


Op dit forum worden constant mensen gewaarschuwd voor de gevolgen van dergelijke inwoon-constructies met probleemgevallen ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 08 okt 2022 18:50

Als dame AACB staat in het Rijks Register is het vat af voor u.
GDW moet voor hij beslag komt leggen het RR raadplegen.
Maar als ze zichzelf nergens anders ingeschreven heeft en Vraagsteller heeft haar zelf ook niet laten uitschrijven bij gemeente dan heeft de deurwaarder niets mis gedaan.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 08 okt 2022 18:56

Dat klopt maar GDW moet wel het RR raadplegen ...wat ze meestal niet doen want is voor hen niet gratis.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 okt 2022 20:02

U kan dit zelf online nagaan met uw EID. U kan een gezinssamenstelling online opvragen en/of een historiek van verblijf. Als mevrouw nog staat ingeschreven op uw adres, onmiddellijk contact opnemen met het gemeentebestuur en melding van vertrek maken. Het kan zeker geen kwaad als u uw vermoeden van effectief verblijf meedeelt. Dit verhindert dat betrokkene administratief in de problemen raakt en nog dieper wegzakt. U spreekt immers van een vriendin.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”