Schade huis door wegenwerken

JoramRespen1511
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schade huis door wegenwerken

#1 , 23 sep 2022 08:29

Ik woon sinds 2015 in een huis gelegen aan een steenweg en nooit had ik problemen van het verkeer. in mei 2021 zijn ze net voor het huis een nieuwe betonplaat komen plaatsen en sinds toen zijn de problemen begonnen. Elke keer dat er een vrachtwagen over de voegen rijdt trilt het huis volledig en dit is tijdens de nacht nog erger vermits de 50km/u limiet niet echt gerespecteerd wordt waardoor al bijna 1,5jaar onze nachtrust ook weg is. Ik had meteen naar wegenenverkeer een email gedaan om dit uit te leggen maar kreeg als antwoord dat de betonplaat zich eerst nog moet zetten en dit dus pas na een paar maand ging kunnen gedaan worden. Ondertussen bleef het huis trillen met al scheuren in de voorgevel. Ik bleef mailen met fotos erbij van de gevel en ook van de voeg die zeker 10cm breed is en kreeg steeds als antwoord dat dit aan de districtchef gevraagd moest worden wanneer dit in de planning staat. Ondertussen zijn we bijna 1,5j verder en is de voegvulling nog niet geplaatst. Eind augustus had ik dan nog eens gemaild (omdat de winter ook weer dichterbij komt en dit dus weer niet zou kunnen gebeuren) en kreeg ik als antwoord dat ze met de aannnemer die de betonplaat had geplaatst niet meer samenwerken en dat ze dus op zoek moeten gaan naar een nieuwe aannemer voor de voegvullingen. Het voorbije weekend ging ik buiten naar de tuin en zag ik 2 al iets grotere stukken steen liggen dat van de zijkant vh huis/dak is afgevallen. Ik vrees dat als dit blijft duren de fundering van het huis volledig beschadigd gaat raken. Is er iets dat ik hier kan aan doen? Alvast bedankt om de lange tekst te lezen en voor het hopelijk goede advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 sep 2022 10:54

Probleem in dergelijke zaken is steeds bewijslast
Heeft u detailbeelden van uw gevel VOOR de werken ??

Zonder gerechtelijke stappen is AWV een hopeloze zaak

Begin al zeker met een aangetekende ingebrekestelling - had veel eerder moeten gebeuren.
Lijst alle stappen die u ondernam om het probleem te melden en te laten oplossen, chronologisch op
Lijst telkens ook de reactie, of gebrek daaraan, van AWV mee op.


Ga naar burgemeester , en vraag om desnoods de weg volledig af te sluiten.
Mogelijk ook afsluiting voorzien op trottoir thv uw woning wegens vallende stenen.


Burgemeester kan (eigenlijk: moet !) alle maatregelen nemen nodig om de veiligheid op de openbare weg te waarborgen, ook op gewestwegen - dus laat u met dat klassieke argument niet afpoeieren
("wij kunnen niets doen, is een gewestweg" is dus zever ...)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”