Domicilie verplicht bij studio of niet?

Xing_Liu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie verplicht bij studio of niet?

#1 , 09 sep 2022 21:42

Ik zal een studio bij gent huur, alleen voor mij zelf gebruik, is dat domicilie verplicht of niet? Want ik ben nog student. Als wel, welke invloed zal hier komen? Bedankt voor uw antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 09 sep 2022 22:01

Een student die nog deels thuis woont, moet zijn domicilie thuis houden. Is de band met de ouders echter verbroken, moet de domicilie op de studio staan.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 10 sep 2022 12:21

Maar de kans dat TS een taks zal moeten betalen omdat zij hij als huurder niet in de studio is gedomicilieerd, is zeer groot.
Mijn moeder had destijds (1975 -1980) 2 studio's in Leuven, die ze verhuurde. In één ervan woonde ook een student die er niet was gedomicilieerd, en dus moest ze leegstand taks betalen aan de stad. Niettegenstaande een attest van de KUL dat bevestigde dat de huurder was ingeschreven en regelmatig de studies volgde. Argument van de stad: een studio is geen studentenkamer.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 11 sep 2022 11:17

Ook Gent is wat dat betreft strikt. Ik herinner mij dat zelfs de schepenen die bevoegd was hier op forum toen is tussengekomen.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2022 09:04