navraag bij familie

jos43
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

navraag bij familie

#1 , 13 jul 2022 21:25

Ik ben verhuisd naar een nieuwe woning en tijdens de controle periode op reis vertrokken.

Digitale detox, dus gsm stond uit.

Bij thuiskomst kreeg ik verschillende berichten van familieleden dat de politie hun belden omdat ze naar mij op zoek waren.

Die mensen dachten het ergste...
Hallo, politie van xxx, weet u waar xxx xxx zich bevind???
dit kan toch niet legaal zijn! Deze mensen waren overtuigd dat ik diep in de problemen zat...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 jul 2022 21:27

En waarom kan / mag dat niet?

LeenW
Berichten: 12817

#3 , 13 jul 2022 21:52

Dus als er een persoon vermist lijkt en niemand hem kan bereiken, moet de politie gewoon doen alsof er niets aan de hand is?

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 14 jul 2022 09:27

Als je dat wil doen, verwittig dan minstens één familielid, of de politie. Kan je gelijk vragen dat ze uw woning tijdens die periode extra in het oog houden). En al zeker als je van plan bent meerdere dagen/weken onbereikbaar te blijven

freelance
Berichten: 2615

#5 , 15 jul 2022 15:08

Quote : " Ik ben verhuisd naar een nieuwe woning en tijdens de controle periode op reis vertrokken.
"

En wat werd er verondersteld te gebeuren tijdens de " controle periode " ; dat dit de aandacht trok van de politie ?
U vraagt of een gevolg al of niet legaal is , maar vermeld niet de werkelijke oorzaak .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 15 jul 2022 16:04

Als met controle periode bedoeld wordt bij adreswijziging komt een inspectiedienst (de politie in de meeste gevallen) controleren of men daar wel woont.
Kans bestaat dus dan betrokkene niet ingeschreven is geworden en als AACB staat geregistreerd.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 aug 2022 14:37

Volgende keer beter vermelden bij de aangifte adreswijziging dat u weldra op reis vertrekt. De wijkagenten weten ook wel dat dit een periode is dat veel mensen met verlof zijn...

Terug naar “Administratief recht”