Tijdelijke afwezigheid - huis onbewoonbaar door vernieling

SVC18
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijke afwezigheid - huis onbewoonbaar door vernieling

#1 , 26 jun 2022 15:45

Hallo,

Mijn huis is niet bewoonbaar door vernieling, ik vroeg me af of dit onder tijdelijke afwezigheid kan vallen?
Ik ga tijdelijk bij mijn ouders wonen, is het dan noodzakelijk dat ik mijn adres laat veranderen bij de gemeente?

Ik vind hier niets van terug op het internet.
In de wet staat dat je altijd kan terugkeren naar je hoofdverblijfplaats in geval van tijdelijke afwezigheid, wat nu niet mogelijk is.

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 26 jun 2022 19:25

Een tijdelijke afwezigheid moet zoals de term zegt tijdelijk zijn ( binnen het jaar terug kunnen in teorie , tenzij overmacht die zal moeten aangetoond worden ) .
Het moet ook mogelijk zijn uw post correspondentie op te halen .( en die te laten bezorgen in het vernielde huis ) .
Bij de gemeente bestaat een formulier voor het aangeven van een tijdelijke afwezigheid .
Indien u dit doet , bent u met alles in orde .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2022 10:11

informeer best ook eens hoe het zit met de (gemeentelijke) inventaris leegstand. In veel gevallen kan een besluit onbewoonbaarheid een inventarisatie op de leegstand onmogelijk maken.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”