het lief van een vriendin inschrijven op mijn adres

evika
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

het lief van een vriendin inschrijven op mijn adres

#1 , 02 apr 2022 02:29

als ik mijn vriendin haar lief laat inschrijven op mijn adres, terwijl hij hier eigenlijk niet woont

wat kan er dan gebeuren, hoe zit het met mijn belastingen???


ik werk vast hij werkt vast!



als zijn adres hier staat dat wil dan ook zeggen als hij eventuele schulden heeft of andere problemen draai ik hier dan ook voor op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2022 05:24

1. Jullie doen aan domiciliefraude, wat strafbaar is.

2. Stel dat ofwel jij, ofwel hij, jullie werk verliest is er wel een impact op werkloosheidsuitkeringen.

3. Inderdaad. Bij schulden zal een deurwaarder in eerste instantie geen rekening houden met wat van wie is. Met een hele hoop miserie tot gevolg.

Waarom zet hij zijn domicilie niet waar hij woont?

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 02 apr 2022 09:34

Dit mag inderdaad niet, hij moet ingeschreven staan waar hij werkelijk woont.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 02 apr 2022 14:02

Als die vriend absoluut zijn domicilie wil waar hij niet woont, is dat een zeer verdachte zaak. Waarschijnlijk heeft hij veel te verbergen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”