Achterhouden van post

Simone33
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Achterhouden van post

#1 , 09 mar 2022 22:55

Zucht..
en beste iedereen,

Korte situatieschets:
Ik ben een jaar geleden verhuisd en woon boven een restaurant, ik kan best tegen wat rumoer en met sluitingsuur 22u, leek me dat zeer leefbaar. Doch, ondervind ik aan den lijve, waar andere bewoners (alsook ex-bewoners) hier in het pand me onmiddellijk over aanspraken bij verhuis: het zijn geen correcte mensen, die restaurant uitbaters en ze staan niet open om een gesprek aan te gaan over de geluidsoverlast waarvan iedereen wakker ligt. Schuiven ze gewoon van zich af en de andere bewoners leggen zich daar blijkbaar bij neer.

Ik niet, ze overschrijden de wetgeving en vooral goed fatsoen, dus ik ben die zaak regulier aan het aanpakken. Na de 10de poging tot gesprek, afspraak gemaakt met de staddiensten, die nodigen binnenkort alle partijen uit voor een gesprek, alles in orde daar, geen vragen.

Welnu, dat het geen correcte mensen zijn, dat was nog mild gezegd. Nu heb ik het probleem dat bij mijn adreswijziging de registratie van mijn huisnummer-toevoeging (resto is 100, vanaf dan 100A, 100B, ..) niet is doorgevoerd en er ondertussen nog een deel van mijn belangrijkste post in de brievenbus van het restaurant terecht komt. Jullie voelen 'em al komen hee..

Inderdaad, mijn post wordt achtergehouden. Zo heb ik al enkele rekeningen gemist (boete) en nu is mijn nieuwe bankkaart blijkbaar ook daar gestrand en kwam ik een paar dagen geleden opeens in de problemen. Die blijkt dus ongeveer een maand geleden te zijn verstuurd naar nr 100, restaurant.

Ik weet dat post verduisteren strafbaar is, 'straffen' hoeft niet persé (bewijzen dat.. etc, te veel energie en ze vragen al zo veel), maar wat kan ik hieraan doen..?

Alvast heel erg bedankt!
(Ik heb eerst gezocht op het forum, niets gevonden, als ik een uitgekauwde vraag stel, mijn excuses dan hoor.. Wijs me gewoon in de juiste richting dan, merci!)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 09 mar 2022 23:28

Bent u eigenaar van uw appartement of huurt u?
Indien huurder, wie is de verhuurder?

Simone33
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2022 00:01

Iedereen huurt, zowel het commerciële gelijkvloers als de 5 appartementen. Allemaal bij dezelfde huisbaas (die ik hier liever niet bij betrek, lieve man, trekt zich alles te hard aan..).

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 10 mar 2022 11:10

Briefgeheim geldt tot een de brievenbus die op de brief staat.
Als het adres op de enveloppe nummer 100 is, is het correct afgeleverd bij het restaurant en mogen zij doen met de brief wat ze willen.

Het is uw verantwoordelijk om "100A" overal door te geven.
Als u kunt bewijzen dat dit het geval is, is het de verzender zijn verantwoordelijkheid als dit niet gebeurt.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#5 , 10 mar 2022 13:51

Nu heb ik het probleem dat bij mijn adreswijziging de registratie van mijn huisnummer-toevoeging (resto is 100, vanaf dan 100A, 100B, ..) niet is doorgevoerd en er ondertussen nog een deel van mijn belangrijkste post in de brievenbus van het restaurant terecht komt.
Ik neem aan dat je bedoelt dat bij de Post deze registratie verkeerd is gelopen? Contacteer dan even de Post?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 10 mar 2022 16:16

Nu heb ik het probleem dat bij mijn adreswijziging de registratie van mijn huisnummer-toevoeging (resto is 100, vanaf dan 100A, 100B, ..) niet is doorgevoerd en er ondertussen nog een deel van mijn belangrijkste post in de brievenbus van het restaurant terecht komt.
Contacteer de bouwdienst van uw gemeente. Het zijn zij die de verschillende appartementen nummeren. En die nummer kunnen dat officieel worden gebruikt. Maar ja: als de onderverdeling van de appartement illegaal is gebeurd (dus zonder bouwtoelating) Is er een probleem.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 10 mar 2022 20:54

Postbus huren en alle post daar laten aankomen. Dit is wel een kost voor u als u niet de normale procedure hebt gevolgd.

Maar hoe kan de politie u inschrijven - deze gegevens gaan sowieso naar de gemeente gezien het ook de gemeente is die verantwoordelijk voor de inschrijving.

Politie kan wel controleren dat er een 'gebrek' aan eigen bussen is en dan een en ander in gang zetten.

Terug naar “Administratief recht”