Domicilie als werkende in een studentenkamer

Helena_Anoniem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domicilie als werkende in een studentenkamer

#1 , 09 mar 2022 17:24

Hi allemaal,

Ik ben recent ingetrokken in een studentenkamer in een herenhuis. We wonen in totaal met 7. Hiervan zijn er momenteel 2 gedomicilieerd, beide werkenden. Ik wil me hier ook laten domiciliëren, maar kreeg een mail om een bewijs in te dienen dat ik ingeschreven ben bij een onderwijsinstelling. Ik heb dit niet, gezien ik reeds vast, full-time werk.

Hoofdvragen:
Mag je je eigenlijk laten domiciliëren in een studentenkamer als je geen student bent?
Mag ik hier überhaupt wonen als ik geen student ben? Wij hebben effectief een studentencontract getekend, en de huurbaas is op de hoogte dat wij geen studenten zijn.
Ga ik mijn andere huisgenoten ook in de problemen brengen als ik hier verder op in ga en zeg dat zij ook geen studenten zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 09 mar 2022 18:10

U moet zich daar laten domicilieren, aangezien dat uw vaste verblijfplaats is en u geen student meer bent. Dat geldt ook voor uw huisgenoten die zich in dezelfde situatie bevinden.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”