Abattement Domicilie Brussels Gewest

Louis88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Abattement Domicilie Brussels Gewest

#1 , 25 jan 2022 12:02

Beste

De politie kwam een tijdje geleden langs bij mijn appartement. Ik kocht het 3 jaar geleden en ben dus nog onderhevig aan het abattement van 5 jaar (vervanging van de woonbonus in Brussels Gewest). Omdat mijn moeder ziek is, logeer ik een tijdje bij mijn ouders. De bedoeling was dat ik er een jaartje op uit zou trekken, maar dat is nu tijdelijk uitgesteld tot het beter gaat met mijn ouders. In tussentijd verhuur ik tijdelijk mijn appartement. De politie heeft nu geconstateerd dat ik daar niet woon (had mijn spullen opgeruimd en in de kelder opgeborgen maar dat wist de huurder niet).
Wat is nu de procedure van de politie? Welke stappen zal deze zetten? Ik ben bang dat de politie dit zal aangeven bij de dienst financien waardoor ik het abattement (12,5% op de aankoopprijs) alsnog ga moeten betalen + een eventuele boete. Ik heb geen contactgegevens van de wijkagent, die heeft wel mijn nummer maar ik ben nog niet gecontacteerd.
Iemand die goede raad voor me heeft op dit forum? Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Louis88 op 25 jan 2022 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 25 jan 2022 12:07

U moet dit zelf aangeven dat u niet meer aan de voorwaarden voldoet.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 25 jan 2022 15:36

Politie zal een PV en een AA opstellen en respectievelijk doorsturen naar Parket inbreuk bevolking (correctionele straf) en Gemeente zodat College van Burgemeester en Schepenen een besluit van Ambtelijke Afschrijving kunnen opmaken een AACB.
Komt erop neer dat u als een niet-inwoner van BE wordt beschouwd.
Komt erop neer dat u bij een overtreding direct zal moeten betalen tot het niet meer ontvangen van officiële documenten (deze worden nu op een officieel aangeduid adres bezorgd ).
Ook uw ziekenfonds en opnames in ziekenhuis worden dan problematisch.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”