Toestemming ingetrokken

IH8Schoten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Toestemming ingetrokken

#1 , 25 jan 2022 01:05

Beste leden van het forum,

Ik diende 20 december een aanvraag in bij mijn gemeente om een zaal te huren. Deze zaal werd door de gemeente zelf verhuurd onder bepaalde voorwaarden. Zo mocht de zaal niet gebruikt worden voor huwelijksrecepties. Echter kon men op dit verbod een uitzondering krijgen.

Nu diende ik dus op 20 december een aanvraag in om uitzonderlijk de toelating te krijgen voor een receptie van 60 personen. Twee dagen later kreeg ik antwoord van de bevoegde schepen, zij wist me te vertellen dat ze mijn aanvraag intern hadden bekeken en met plezier een uitzondering zouden toestaan. Wij dienden een tweetal weken te wachten op een officieel bericht.

Afgelopen vrijdag, een maand na de laatste mail, kregen we een nieuwe mail. Hierin stond dat ze bij de laatste gemeenteraad toch hadden besloten om geen uitzondering toe te staan. Een reden werd niet gegeven.

Nu vraag ik me af of dit zomaar kan:

- we hebben een mail waarin de bevoegde schepen schreef dat het intern werd bekeken en goedgekeurd (de lokale burgemeester zat in cc)
- we hebben veel langer dan twee weken moeten wachten op een bericht. (1 maand!)
- geen motivering gekregen
- mijn receptie vindt op minder dan een maand plaats en ik heb het gevoel dat het lokaal bestuur me aan het lijntje heeft gehouden.
- last minute een gelijkaardige zaal vinden binnen dat budget is nagenoeg onmogelijk

Kan ik iets ondernemen of heb ik pech?

Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 25 jan 2022 10:17

Covid regels misschien?
Was het wel de bevoegdheid van die Schepen?
Blijkbaar bevoegdheid van gemeenteraad.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 25 jan 2022 10:22

De vraag zal inderdaad zijn wie hierover kan beslissen, de schepen of de gemeenteraad.

Reclame

IH8Schoten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2022 11:01

Covid regels misschien?
Was het wel de bevoegdheid van die Schepen?
Blijkbaar bevoegdheid van gemeenteraad.
Ik vermoed dat de gemeenteraad bevoegd is om een dergelijke beslissing te nemen, maar dan snap ik niet waarom de schepen in kwestie claimde mijn vraag “intern te hebben bekeken/onderzocht”. Daarnaast zat de burgemeester in cc dus die wist het gewoon. Covid regels sowieso niet omdat we in onze aanvraag hadden vermeld dat we rekening zouden houden met alle CST regels en dat vonden ze geen probleem. Zeer vreemd allemaal

Terug naar “Administratief recht”