referentieadres en werkloos

tiiim
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

referentieadres en werkloos

#1 , 13 jan 2022 14:19

hallo,

ik heb sedert 2jaar n referentieadres bij n natuurlijk persoon.
ik ben mijn job na 6jaar kwijtgeraakt. nu vraag ik n werkloosheidsuitkering aan.
heel wat vragen bij de hvw over mijn situatie.. maar wat betekent n referentieadres voor mijn statuut. ik word aanzien als geisoleerde? ik woon in mijn camper. en haal maandelijks mijn post op bij mijn referentieadres.

topic met veel vragen en nergens echt iets klaar over te vinden

wie weet wat?
dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jan 2022 16:09

Kan mijn werkloosheidsuitkering verminderd worden als ik ermee akkoord ga dat een persoon zijn referentieadres bij mij neemt?
Het referentieadres is ofwel het adres van een natuurlijke persoon die ingeschreven is in de bevolkingsregisters op de plaats waar deze zijn hoofdverblijfplaats heeft gevestigd, ofwel het adres van een rechtspersoon, en waar, met het akkoord van deze natuurlijke of rechtspersoon, een natuurlijke persoon zonder verblijfplaats ingeschreven wordt.

Aangezien er niet « werkelijk » wordt samengewoond, heeft het feit dat iemand een persoon een referentieadres geeft bij zich thuis geen impact op het leefloon, de werkloosheidsuitkeringen enz.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

tiiim
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2022 21:08

ok, en dus ook omgekeerd.de persoon die het referentieadres heeft, wordt aanzien als geisoleerd? wat natuurlijk het geval is. daar moet ik jullie niet van overtuigen. waar kan ik die info zwart op wit vinden. de gemeente vindt het maar niks, het HVW (voor werkloosheid) bekijkt me alsof ik hen probeer te belazeren..

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2022 12:08

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Administratief recht”