Domicillie plaatsen

EL0104
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Domicillie plaatsen

#1 , 26 okt 2021 09:31

Hallo iedereen,

We zijn bijna klaar met onze verbouwingen.
bepleistering is nu 3 weken geleden, vloeren gebeurd volgende week en midden november komt de keuken.

Door C is er heel veel opgeschoven en zitten we nu heel kort tegen onze deadline aan ivm meeneembaarheid registratierechten (2j, 4 nov).
Nu hebben we sinds 5 oktober een caravan geplaatst om de laatste weken toch al op ons nieuw adres effectief te kunnen wonen.
De wijkagent is langs geweest als we aan het werk waren en heeft me toen gebeld. (zeer vriendelijke man)
Hij begreep de situatie en dat we idd even in de caravan gaan verblijven. Kwestie van nog een paar weken.
Zijn collega ging nog eens langskomen, zodat we onze akte kunnen voorleggen en dan is het in orde.
Zijn collega ging me ook nog bellen.

Maar tot op heden jammer genoeg, geen telefoontje, geen briefje, ... ook nog niet gezien.
We zijn ook niet superveel thuis, vaak alleen om te slapen. (fulltime werken + bijberoep en dit weekend bv BBQ + blijven logeren, en we gaan vaak eten bij mijn mama owv gezelschap. (ik ben mijn papa heel recent verloren, dus uiteraard ook heel zwaar voor haar).

Ik had al wel begrepen dat de datum van aangifte wordt genomen als officiële datum.

Zou ik zelf bellen naar de wijkagent of gaat dit fout overkomen?

Ik benadruk nogmaals we wonen er effectief (nu id caravan).

Alvast bedankt!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 okt 2021 11:50

Wijkagent komt steeds zonder afspraak als het voor controle adres is. Anders kan er mogelijks gesjoemeld worden

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2021 17:26

het is inderdaad de datum van aangifte die telt, ik zou me niet al te veel zorgen maken...

Reclame

Terug naar “Administratief recht”