Domicilie bij ouders laten, in wonen bij iemand anders

Custetu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Domicilie bij ouders laten, in wonen bij iemand anders

#1 , 15 jul 2021 11:08

Hallo allemaal,

Ik wil zo snel mogelijk bij mijn ouders weg (ik ben ondertussen ook al 28 :? ) Maar het is nogal moeilijk om een betaalbare huurwoning vast te krijgen.

Nu kreeg ik aan aanbod van iemand die een kamer wil verhuren aan mij, ik vind het een ideaal plan om even bij iemand in een kamer te gaan zitten. (bij mijn ouders is het nogal moeilijk leven)

Ik mag voorlopig mijn adres dan bij mijn ouders laten staan, en dan bij die persoon gaan wonen. Ze gaf al aan dat ik mijn domicilie er niet kan zetten, maar het is wel in dezelfde gemeente. Nu heb ik wel veel gelezen over domicilie fraude enzo, en vroeg ik me af of dit er ook onder valt? Het is wel niet de bedoeling dat ik daar 10 jaar ga wonen, gewoon tot ik een betaalbaar appartement vind.

Wat voor nadelen hebben mijn ouders hier trouwens aan dat mijn domicilie daar blijft? Waar kan ik terecht met mijn vragen hier over? Zou dit fraude zijn?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 jul 2021 11:11

Uw domicilie moet staan waar u werkelijk woont, dus op dat adres. U hebt daar zelf geen keuze in.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 jul 2021 18:04

Wat u wil doen noemt domicilie-fraude

Kan bvb ook frauduleus een voordeel voor u opleveren in sommige gevallen.
Sociaal, fiskaal ...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jul 2021 20:26

Voor meer duiding verwijs ik naar de volgende link:
https://politeia.be/nl/artikels/156964- ... iliefraude

Duidelijker kan m.i. niet.

Veel succes in het zoeken naar een oplossing. Probeer alleszins geen bruggen op te blazen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Custetu
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jul 2021 16:50

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga dan opzoek naar een andere oplossing.

Terug naar “Administratief recht”