Geldig of ongeldig

pluspower
Topic Starter
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

Geldig of ongeldig

#1 , 06 jul 2021 20:45

Is een huwelijk tussen een Belg en een Afrikaanse vrouw dat voltrokken is in Afrika automatisch geldig in België???
Er is ook een kind van beide dat geboren is in Afrika. Eigenaardig genoeg staat op haar Belgisch paspoort "verblijfsvergunning" dat slechts vijf jaar geldig is. Op het attest van "samenstelling van gezin" staat ze vermeld als "referentie" persoon. Krijgt zij na vijf jaar dan een volwaardig Belgisch paspoort ?
Is zij nu een Belgische burger of niet??? Kan zij teruggestuurd worden naar Afrika?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 jul 2021 22:14

automatisch?

niet dat ik weet, het moet erkend worden als ik mij niet vergis.

als ik mij niet vergis moet de Belgische nationaliteit van de baby aangevraagd worden

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jul 2021 09:19

Een referentie persoon heeft niets te maken met de status van die betrokkene. Ze kiezen gewoon per gezin 1 persoon die ze als 'kapstok' gebruiken om alle relatieve gegevens aan te koppelen in het rijksregister.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 jul 2021 11:39

https://www.vlaanderen.be/buitenlandse- ... rschrijven.
Partner krijgt niet automatisch de Belgische nationaliteit.

Terug naar “Administratief recht”