Referentieadres geweigerd

PolFlater
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Referentieadres geweigerd

#1 , 06 mei 2021 00:55

Zie andere onderwerpen - niet samengevoegd om het nog enigszins leesbaar te houden - anders komen de antwoorden chronologisch in het geheel en dat maakt het ook niet zo duidelijk - JurecaBE - moderator

Zie ook
viewtopic.php?f=59&t=122200&p=658895#p658895
viewtopic.php?f=59&t=128443&p=667371#p667342




k vroeg bij het OCMW van Sint-Niklaas een referentieadres adres aan omdat ik ambtelijk geschrapt ben en ik niet over voldoende bestaansmiddelen (invaliditeitsuitkering) beschik om een officiële woning te huren (ik huur een voor mij betaalbaar tweede verblijf van derden).

Dit is hun antwoord, wat ik vrij vreemd vind en volgens mij geen voorwaarde om een referentieadres te krijgen??
Graag uw mening aub... :

"Er is op het bijzonder comité van 27/04/2021 beslist dat je geen referentieadres zal krijgen.

Dit omdat je niet voldoet aan de voorwaarden. Eén van de voorwaarden is dat je moet aantonen dat je op zoek bent naar een nieuwe woonst en dit is niet het geval."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PolFlater
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2021 01:35

.....vraag me trouwens af hoe het OCMW denkt en verwacht hoe ik zonder geldige ID-card en als ambtelijk geschrapt zijnde zowiezo een woning zou kunnen huren???

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 06 mei 2021 08:38

.....vraag me trouwens af hoe het OCMW denkt en verwacht hoe ik zonder geldige ID-card en als ambtelijk geschrapt zijnde zowiezo een woning zou kunnen huren???
Dat is uw probleem, niet dat van het OCMW.

Voor de rest gaat u moeten aantonen dat u wel degelijk op zoek bent naar een woning.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 06 mei 2021 14:41

Op 9 April 2021 schreef u :
Ik woon reeds 3 jaar als alleenstaande in een tweede verblijf waar ik mijn domicilie niet kan/mag zetten
Waarom MAG u uw domicilie adres niet op dit verblijf zetten ?
Woont u daar ? ( regelmatig bereikbaar / enig bewijs / gecontroleerd door wijkagent ) ?
Enig officieel bericht dat dit niet zou mogen ?

Indien u daar permanent woont ( al of niet aanvaard door de gemeente ) , kunt u GEEN referentie adres aanvragen .

Anderzijds :
"Er is op het bijzonder comité van 27/04/2021 beslist dat je geen referentieadres zal krijgen.

Dit omdat je niet voldoet aan de voorwaarden. Eén van de voorwaarden is dat je moet aantonen dat je op zoek bent naar een nieuwe woonst en dit is niet het geval."
Een voorwaarde als dit ( op zoek naar een nieuwe woonst ) heb ik nog nergens gezien als basis voorwaarde voor het aanvragen van een referentie adres .
Maar zoals gezegd : het punt van een referentie adres kan niet behandeld worden , INDIEN u over een verblijfplaats beschikt ( al of niet toegelaten door gemeente ) .

PS Waarom steeds nieuwe topics starten ? Uw case wordt zeer moeilijk op te volgen daardoor , aangezien we steeds moeten switchen naar voorgaande topics .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 06 mei 2021 19:54

Vermoedelijk is TS al in gebreke gesteld door de huidige gemeente en zijn daar ook de nodige PV's en AA 's opgesteld.
En op zijn vorig adres in Antwerpen staat hij al als AACB in het rijksregister.

Terug naar “Administratief recht”