3de persoon inschrijving in mijn eigen woning

TRMADO
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

3de persoon inschrijving in mijn eigen woning

#1 , 03 mei 2021 16:40

Samen mijn mijn man zouden wij graag iemand op onze adres (gekocht woning) willen inschrijven. Wij bezitten een huis met 3 slaapkamers en momenteel wonen wij met onze baby. De persoon die wij eventueel willen inschrijven is een kennis van ons die momenteel het moeilijk heeft met het zoeken van een woning. Deze persoon zou dan ook bij ons verblijven aangezien wij natuurlijk voldoende slaapkamers hebben. Graag had ik geweten welke gevolge dit voor ons kan hebben? Voor de belasting vorm ik en mijn echtgenoot een gezin als ik mij niet vergis voor de inkomen maar is er nog iets waarmee ik rekening dien te houden. Alvast bedankt, groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 03 mei 2021 17:36

Als die persoon schulden heeft, zullen de deurwaarders hem snel weten te vinden op jullie adres.
Zij kunnen dan beslag leggen op de hele inboedel en deze ook effectief laten ophalen voor verkoop.
Een revindicatie procedure is mogelijk maar dan moeten jullie voor alles een eigendomsbewijs kunnen voorleggen aan de beslagrechter.

Een optie is van vooraf een inventaris te laten opmaken door een notaris van jullie eigendommen, met de nodige kosten die hieraan verbonden zijn.

P.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 mei 2021 19:22

En daar gaat een gerechtsdeurwaarder geen rekening mee houden. Een notaris noteert noteert gewoon wat jullie hem vertellen dus daar kunnen al perfect zaken van die derde persoon bijstaan.
Facturen en bewijs van betaling van voor de verdachte periode via een van jullie bankrekening is iets beter.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 mei 2021 20:06

Meermaals meegemaakt dat met dergelijke inventarissen geen rekening wordt gehouden door DW.

Terug naar “Administratief recht”