ID-CARD niet electronisch geactiveerd.

PolFlater
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

ID-CARD niet electronisch geactiveerd.

#1 , 19 apr 2021 19:51

Hey,

Mijn paspoort blijkt niet electronisch geactiveerd te zijn bij ontvangst in 2016 en ik ben sinds afgelopen maart ambtelijk geschrapt.
Op het einde vd maand zou ik mijn referentieadres bij een natuurlijke persoon zetten maar heb hiervoor mijn paspoort nodig.
Hoe en waar vraag ik een nieuw paspoort aan of breng ik dit in orde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2021 20:10

Daar waar men normaal een paspoort aanvraagt: bij uw gemeente.

PolFlater
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2021 20:26

Wat is mijn gemeente want ik ben anbtelijk geschrapt?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2021 22:04

Ga gewoon naar de dienst bevolking van de gemeente waar je nu verblijft en laat je daar inschrijven.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Franciscus
Berichten: 38587

#5 , 20 apr 2021 11:44

Ik wist niet dat op een reispas (paspoort?) een chip zat wel op een elektronische groene identiteitskaart type bankkaartformaat.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 apr 2021 12:33

Dacht ik ook al.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 20 apr 2021 14:17

Gezien ander bericht..... mogelijk gaat u ook problemen hebben met uw officiële post van belastingen - ziekenfonds - oproep voor verkiezing - boeten allerhanden enz enz .
U ben als Belg niet meer ingeschreven in BE dus zal u ook in ziekenhuizen steeds direct moeten betalen en ook vb boeten inbreuken verkeer zijn direct te betalen net zoals hetzelfde als een in het buitenland wonende persoon.

Terug naar “Administratief recht”