Beste betreffende vraag keuring privewaterafvoer stad X

KhenRigzin
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Beste betreffende vraag keuring privewaterafvoer stad X

#1 , 16 apr 2021 22:13

beste

ik heb onlangs een brief ontvangen van de stad x voor een controle van het privewaterafvoer inzake een verbouwing.
Geen probleem.
Wat me echter wel opvalt aan de communicatie van de brief is het volgende;

Er wordt één keurder voorgesteld met naam persoon naam firma en telefoonnummer. De prijs voor de keuring wordt ook vermeld exclusief btw.
Daaronder staat vermeld dat ik ook andere keurders mag aanstellen waaronder gewoon een verwijzing staat naar een lijst van keurders die ik online kan opvragen.

Na contact met keurders uit de lijst stel ik vast dat hun prijzen beduidend hoger liggen.
De stad x heeft blijkbaar meer dan 1000 van deze brieven opgesteld en verstuurd.

Ik heb vragen betreffende oneerlijke concurrentie en bevooroordeling van een bepaalde firma.
Eventueel zelfs over een lagere prijs vermelding op de brief gezien er toch wel uitgebreid reclame wordt gemaakt voor zijn bedrijf.

Hoort een overheidsinstelling niet objectief te zijn hierin ?
U kan misschien wel suggereren dat de reden waarom deze persoon uitgebreid met zijn firma wordt vermeld een afspraak heeft met stad x.
De stad levert hem een groot aantal clienteel en dus kan de prijs wel wat zakken.
Waarom zou ik zoveel meer betalen voor dezelfde controle.

Ik zou graag wat juridisch advies ontvangen of deze praktijken wel conform zijn met de wet.
Voor mij op eerste zicht komt dit neer op een soort concurrentievervalsing.

Graag iemand zijn deskundige mening over dit voorval
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 17 apr 2021 19:57

Beste

Ik denk dat u eerst duidelijkheid moet verkrijgen hoe de samenwerking ontstond. Mogelijk is er een vorm van aanbesteding geweest en is er geen sprake van onregelmatigheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

KhenRigzin
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2021 18:25

Opgelost ondertussen

Reclame


Terug naar “Administratief recht”