Inwonen bij derden

KarenH
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inwonen bij derden

#1 , 11 mar 2021 09:27

Ik ben zelf eigenaar van een appartement dat ik graag zou willen verhuren. Aangezien ik momenteel zelf nog in mijn appartement woon, zou ik dus moeten verhuizen. Zelf wil ik niet graag terug thuis gaan wonen en een vriendin stelde voor dat ik bij haar en haar gezin zou mogen intrekken (voor ong. 1,5 jaar). Mijn vriend en ik gaan namelijk beginnen bouwen, waardoor wij binnen 1,5 jaar in ons eigen huis terecht kunnen. Mijn vriendin en haar vriend wonen wettelijk samen en wonen in een huis dat ze zelf gebouwd hebben. Ze hebben 2 kinderen. Bij één van de kinderen is autisme vastgesteld. Indien ik mijn domicile zou verzetten naar hen, heeft dit dan invloed op de subsidies die ze krijgen van de overheid t.o.v. hun dochter met autisme? Wordt mijn loon meegeteld bij hun inkomen als gezin? Heeft dit gevolgen voor de belastingaangifte?

Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 11 mar 2021 14:10

Heeft de woning mogelijkheden om gescheiden te wonen ( aparte wooneenheid ) . ?
Dan zou u op een of andere manier kunnen huren , of wonen onder het stelsel van bezetting ter bede .
Dit heeft dan geen invloed op de inkomsten / uitkeringen van het andere gezin .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

KarenH
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2021 22:35

Het huis is gebouwd met de mogelijkheid om later een kangeroewoning van te maken. Ik zou intrekken op de bovenverdieping, zodat ik een eigen badkamer, wc, living en slaapkamer heb. Enkel de keuken en wasplaats moet nog gedeeld worden aangezien dat pas in de toekomst zou geplaatst worden boven.

Reclame

freelance
Berichten: 2615

#4 , 12 mar 2021 14:06

Kijk hier al eens over wat het gaat :
https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... g-ter-bede
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Administratief recht”