Klacht tegen gemeente

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

Klacht tegen gemeente

#1 , 22 feb 2021 10:22

Hallo,

Over mijn deur in Bredene hebben ze vandaag de parkeergelegenheid weggenomen. Er staan nu gele strepen geschilderd.
Dit over de hele lengte van mijn stuk straat.
Parkeermogelijkheid is er nu niet meer en we moeten zoeken in de zijstraten voor parking, deze staan welliswaar ook volledig vol.
De gemeente heeft niemand ingelicht van de bewoners.
Over de deur staat er een oude boerderij die verkocht is en plat gaat voor een huizen of residentie project en die ook de extra nodige parkeerdrukte zal meebrengen.
Ik heb een klacht gezonden naar het gemeentebestuur maar vrees dat dit niet veel zal uithalen.

Mijn vraag is nu of er nog mogelijkheden zijn die ik kan aangaan om deze verandering aan te kaarten en aan te vechten?

Wij hebben 2 auto's buiten staan, van mijn werk en voor mijn vrouw haar werk. Mijn vrouw komt in haar 30min middagpauze naar huis om vlug te eten en de hond (puppy) eten te geven, dit kan ze nu ook niet meer doen aangezien ze geen tijd meer heeft om eerst nog in de blokken rond ons huis parking te gaan zoeken.

Ik wil het hier niet bij laten, en dit forum en de mensen hierop hebben mij al zeer goed voordien geholpen.

Alvast bedankt voor enige info.

Mvg,

Nick V.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 22 feb 2021 10:47

Waarom werden de parkeerplaatsen weggenomen? Doorgang te smal ?

jef007
Berichten: 1679

#3 , 22 feb 2021 11:14

er zal wel een reden van algemeen belang zijn

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 22 feb 2021 11:39

Gele strepen duiden meestal op een tijdelijk parkeerverbod / verkeersgeleiding , blijkbaar in uw geval voor bouwwerken , daar zul je weinig of niets tegen kunnen inbrengen

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 feb 2021 11:43

Gele strepen duiden meestal op een tijdelijk parkeerverbod / verkeersgeleiding , blijkbaar in uw geval voor bouwwerken , daar zul je weinig of niets tegen kunnen inbrengen
Noch nooit geweten dat men voor een tijdelijk parkeerverbod gele onderbroken strepen gebruikt. Zowel het aanbrengen als het verwijderen, en ook het onderhouden, zijn arbeidsintensief. Voor een tijdelijk parkeerverbod zal men steeds gebruik maken van verkeersborden.

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#6 , 22 feb 2021 11:52

Waarom werden de parkeerplaatsen weggenomen? Doorgang te smal ?
Twee weken geleden is er een auto op zijn kop gegaan na een geparkeerd voertuig aangeraakt te hebben.
De doorgang kan smal zijn voor iemand die niet met de auto kan rijden. Maar het is een drukke straat tweerichtingsverkeer en er gebeuren praktisch bijna geen ongevallen hier... Behalve dat er eens een spiegel verdwijnt.

bambipower
Berichten: 1034

#7 , 22 feb 2021 12:26

Prive parking huren/kopen

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#8 , 22 feb 2021 12:57

Prive parking huren/kopen
Geen mogelijkheid toe in de dichte omgeving. Plus ik zoek geen alternatief, enkel een manier om hier verder op te hameren. Is er geen instantie waar je klacht zou kunnen neer leggen?
Mijn buur is een kinesist, wat gaan de oudere mensen die slecht te been zijn gaan doen? Zoeken achter een andere waar je wel je wagen kwijt kan?
Ik veronderstel dat indien ik mijn huis wil verkopen, dit ook moeilijker zal gaan nu er geen openbare parkeergelegenheid meer is.

De gemeente kon dit bespreken met de direct getroffen inwoners en/of alternatieven gezocht hebben.

Nu kunnen we gewoon allemaal de pot op.

bambipower
Berichten: 1034

#9 , 22 feb 2021 13:13

Er is geen verplichting van de gemeente om u van parkeerplaats te voorzien.

En er zijn er, maar de argumenten waarom je ze niet wil, houden geen steek. ’te ver’, ’de hond’ , ’waardedaling woning’

Als je u daartegen wou beveiligen, had je iets anders moeten kopen, inclusief parkeerplaats. Dat het niet leuk is, begrijp ik wel

Ga anderseens in antwerpen stad kijken, daar moeten de mensen de tram nemen om tot bij hun auto te geraken

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 22 feb 2021 13:43

Waarom zou de gemeenschap verplicht zijn om u een gratis stalling voor uw auto te geven?
Volgens mij moet u daar zelf voor zorgen. Lijkt me toch de logica zelve?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 feb 2021 13:51

Er is geen verplichting van de gemeente om u van parkeerplaats te voorzien.

En er zijn er, maar de argumenten waarom je ze niet wil, houden geen steek. ’te ver’, ’de hond’ , ’waardedaling woning’

Als je u daartegen wou beveiligen, had je iets anders moeten kopen, inclusief parkeerplaats. Dat het niet leuk is, begrijp ik wel

Ga anderseens in antwerpen stad kijken, daar moeten de mensen de tram nemen om tot bij hun auto te geraken
En dat wordt ook een probleem: De Lijn gaat trammen schrappen en aantal ritten fel terugschroeven. Gaan zelfs autobuslijnen afschaffen die verschillende ziekenhuizen aandoen. Welkom in de stad van Bart.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 22 feb 2021 13:53

Waarschijnlijk de adem van de groene tornado die wenst dat het aantal auto's vermindert en het aantal fietsen stijgt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#13 , 22 feb 2021 16:01

Je zegt zelf dat het smal is. Doe eens de moeite en meet eens de breedte van de rijbaan op en ook de vrije doorgang die overblijft wanneer er voertuigen geparkeerd staan. Dat zal misschien een ander licht op de situatie werpen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 22 feb 2021 19:41

Over mijn deur in Bredene hebben ze vandaag de parkeergelegenheid weggenomen.

Wegbeheerder kan dat doen ...
De gemeente heeft niemand ingelicht van de bewoners.
Hoeft ook niet
U kan in principe verslagen gemeenteraad, schepencollege lezen om van dergelijke dingen op de hoogte te blijven

Ik heb een klacht gezonden naar het gemeentebestuur maar vrees dat dit niet veel zal uithalen.
Als je dat met vélen doet, heeft het meer kans op succdes
Mijn vraag is nu of er nog mogelijkheden zijn die ik kan aangaan om deze verandering aan te kaarten en aan te vechten?
U kan de beslissing opvragen en de gouverneur of minister binnenlands bestuur vragen de beslissing te vernietigen
(binnen 30 of 45 dagen - vaak is die termijn bij uitvoering al voorbij ... u kan proberen dat het aanbrengen vd verkeerstekens voor u de eerste indicatie was van de beslissing)

Maar daarvoor heeft u ook andere, betere argumenten nodig dan "mijn parkeerplaats is weg" ...

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

#15 , 23 feb 2021 08:46

Over mijn deur in Bredene hebben ze vandaag de parkeergelegenheid weggenomen.

Wegbeheerder kan dat doen ...
De gemeente heeft niemand ingelicht van de bewoners.
Hoeft ook niet
U kan in principe verslagen gemeenteraad, schepencollege lezen om van dergelijke dingen op de hoogte te blijven

Ik heb een klacht gezonden naar het gemeentebestuur maar vrees dat dit niet veel zal uithalen.
Als je dat met vélen doet, heeft het meer kans op succdes
Mijn vraag is nu of er nog mogelijkheden zijn die ik kan aangaan om deze verandering aan te kaarten en aan te vechten?
U kan de beslissing opvragen en de gouverneur of minister binnenlands bestuur vragen de beslissing te vernietigen
(binnen 30 of 45 dagen - vaak is die termijn bij uitvoering al voorbij ... u kan proberen dat het aanbrengen vd verkeerstekens voor u de eerste indicatie was van de beslissing)

Maar daarvoor heeft u ook andere, betere argumenten nodig dan "mijn parkeerplaats is weg" ...
Dit is een reactie waarop ik wacht met iets concreet in! Dank u wel!

Ondertussen heb ik vernomen dat er een deel van de verkochte boerderij aan de overkant door de gemeente gekocht is om de rijbaan uit te breiden met parkeerplaats.

Enkel jammer dat dit nog een jaar zal duren.
Mijn buur is kinesist en was ook niet tevreden aangezien deze veel patiënten heeft die niet de mogelijkheid hebben ver een parkeerplaats te zoeken aangezien ze soms zeer slecht te been zijn.

Ik zal nog contact behouden met de schepen die hiermee bezig is en zien of er hogerop nog iets anders uit de bus valt.
Ik heb ook een welgemeende verontschuldiging gekregen dat de bewoners niet op de hoogte gebracht werden, de beslissing is snel gevallen en er zijn fouten gemaakt op dat vlak.

Terug naar “Administratief recht”