collocatie partner wijziging domicilie

katrienheulsen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

collocatie partner wijziging domicilie

#1 , 08 feb 2021 14:12

Beste,

De partner van mijn dochter, beiden samenwonend is sinds 1 februari 2021 opgenomen in psych met gedwongen opname. Beide wonen samen in sociale huurwoning met 2 eigen kinderen. De partner van mijn dochter heeft zijn rekeningnummer al gewijzigd waardoor de huur en andere kosten ten hare laste vallen (neem ik aan). Overleg met hem is niet mogelijk (was ook intrafamiliaal geweld vastgesteld door de politie). Contact met de sociale dienst van de instelling levert niets op vermits zij geen informatie mogen geven. Ondertussen is wel procedure gestart voor dringende en voorlopige maatregelen.

Mijn vraag is zolang partner op hun adres nog is gedomicilieerd; is hij dan gehouden de helft van de huurkosten te betalen. Is het mogelijk via de wijkagent te laten vaststellen dat hij de woonst heeft verlaten (gezien zijn collocatie)? Het huurcontract staat op naam van mijn dochter en hij is mede-huurder. Al de persoonlijke goederen van haar partner zijn al reeds overgebracht naar de psych instelling.

Hartelijk dank voor uw hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 08 feb 2021 15:31

" Mijn vraag is zolang partner op hun adres nog is gedomicilieerd; is hij dan gehouden de helft van de huurkosten te betalen. "
** Zal afhangen van hun wettelijke status ( gehuwd / wettelijk samenwonend / feitelijk samenwonend ) .

" Is het mogelijk via de wijkagent te laten vaststellen dat hij de woonst heeft verlaten (gezien zijn collocatie) "
** Valt niet onder " woonst/domicilie verlaten " als het een tijdelijke opname betreft .

" Het huurcontract staat op naam van mijn dochter en hij is mede-huurder. "
** Dit heeft alleen consequenties voor het huur contract , waarbij de mede-huurder aansprakelijk is voor het betalen van de huur AAN de verhuurder . ( dus het huurcontract is alleen een verbintenis tussen huurder/mede-huurder en verhuurder ) . Hoe die kosten verdeeld worden ( wie wat/hoeveel betaald ) maakt de verhuurder niets uit .

Best procedure " dringende en voorlopige maatregelen " afwachten .
Voor de gecolloceerde kan een bewindvoerder aangesteld .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Administratief recht”