verlichtingspaal verplaatsen

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

verlichtingspaal verplaatsen

#1 , 03 feb 2021 11:02

beste allen ,
ik zit met een probleempje ?
ik woon naast een beek en ik onderhoud dat stukje dat van de gemeente is en daar achter van het ocmw samen ongeveer een 200M dat hou ik nu al 20 jaar proper en ik wilde daar een stukje van huren zit ongeveer een stukje van een 25m lang en een meter of 4 breed zodat ik mijn aanhangwagen daar kan zetten en mijn 2 de auto want recht voor mijn deur waar de oprit is voor mijn garage daar staat vlak ernaast een verlichtingspaal en die willen ze niet verzetten omdat dit te duur is .
dat was de reden dat ik dat wilde huren .
nu vroeg ik voor dat te huren en nu willen ze de verlichtingspaal niet verzetten en ik kan dat stukje ook niet huren omdat ze niet willen dat daar mijn auto komt te staan en dus met een groot probleem zit want als ik dat mijn oprit groter moet maken dan om die naast mijn huis te maken dan staat er mooi in het midden van mijn oprit die paal en ik gebruik die pad naast de beek al 20 jaar kunnen ze dat nog tegen houden dan ? en zekers als ik die proper hou voor de wandelaars die er langs komen want met de covid is die vrij bekent geworden onder de mensen .
kan ik daar mee naar de vrede rechter gaan om dat op te lossen of wat zijn mijn volgende stappen die ik moet doen om mijn gelijk te krijgen ?
dus paal verplaatsen of mij dat stukje te verhuren ?
wat zijn jullie aanbevelingen ?
zolang ik maar die 5 meter vrij laat langs de beek zou dat toch in orde moeten zijn en ik rij daar al 20 jaar op nooit iets gezegd tot nu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 feb 2021 12:23

Het gebruik van leestekens en hoofdletters zou het lezen stukken vergemakkelijken. Ik ben halfweg gestopt.

lukasi
Berichten: 1145

#3 , 03 feb 2021 13:12

Grond is niet van U, en dan stopt het.
Het onderhouden van deze gemeente strook langs de beek is niet uw taak.
Het is niet omdat je dit vrijwillig op jouw hebt genomen dat je daardoor meer rechten kunt claimen.

Het verbreden van een reglementaire oprit van 3 naar een verdubbeling om een extra parkeerplaats te maken is onderhevig aan een omgevingsvergunning.

Reclame

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 03 feb 2021 13:44

en hoe zit het met de verlichtingspaal ? die voor mijn oprit staat ?

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 03 feb 2021 14:13

Die staat toch niet voor uw oprit?
U schrijft zelf dat hij naast uw oprit staat. Vlak ernaast = ernaast.

Misschien mag u de paal laten verplaatsen indien u alle kosten betaalt? Eens informeren zou ik zo zeggen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jean-marc
Topic Starter
Berichten: 45

#6 , 04 feb 2021 00:42

de paal staat nu ongeveer een 50 cm naast mijn oprit omdat mijn garage aan mijn huis is, en nu moet ik langs mijn huis gaan rijden en dan is mijn oprit breder omdat ik niet zo kort kan indraaien , en daarom maak ik mijn oprit naar achter ook recht wat veel gemakkelijker is om naar achter te rijden want zo een korte S draai kan ik niet maken. of ik zit tegen mijn huis of tegen de betonplaten .
maar nu komt nog het volgende ? iets wat ik nog maar net weet is dat het nog niet zeker is dat ik klinkers mag leggen naar achter . dan denk ik van wat heb ik nog van mogelijkheden ?
ik mag wel mijn auto en aanhangwagen vandoor tegen de straat zetten .
wie kan nog volgen hierin ?
blijkbaar is die wetgeving met nieuwjaar ook veranderd .
ik geraak zo een beetje ten einde raad hierin

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 feb 2021 05:15

Wat is er nu concreet veranderd waardoor u ten einde raad bent?

U schrijft dat u het stuks al 20 jaar onderhoudt. Ik neem aan dat u er ook al zo lang woont.

Is die paal nieuw? U kon ervoor toch ook op uw oprit rijden? Waarom wil u nu een stuk huren als u het daarvoor al gebruikt? Zijn er nu al klinkers of waarom wil u deze nu leggen?

lukasi
Berichten: 1145

#8 , 04 feb 2021 08:43

Leestekens, punten, komma's en hoofdletters zouden uw vraag niet alleen voor ons maar ook voor jezelf verduidelijken.
Een paal die 50 cm naast de oprit staat, is geen hinder voor in of uitrijden van de oprit. Het is niet leuk maar het kan. Moest de paal IN de opritzone staan dan werd deze verplaatst.
U kunt altijd een verlichtingspaal laten verplaatsen op EIGEN kosten ( laatste keer dat wij dit hebben moeten aanvragen kwam dit toch op een slordige 4000€ kosten)

Het gebruik van de zijtuin om de wagen te parkeren is onderhevig aan de wetgeving van 2003 betreffende de watertoets. U mag daar op gras staan maar in sommige gemeentes mag dit niet onnodig verhard worden. U zit sowieso met de beperking van alles maar te mogen verharden met klinkers . De wetgeving is hier inderdaad in verstrengt.

De toegangsbreedte van de oprit naar straat is ook gereglementeerd. Deze is beperk tot maximaal 4 meter. ( of 3 in sommige gemeentes)
Uw garage poort is cc 2.50 m breed, neem dan nog 50 cm van het stukje gevel naar de zijgevel en dan 3 meter zijtuinstrook dan mag je hier nog 1 meter verharden als de beperking zit op 4 meter .
Niets belet u echter om op de rooilijn die 4 meter ( 3 meter) aan te houden en 50 cm binnen te gaan werken met een verbreding van de oprit op voorwaarde dat de maximale verharde oppervlakte onder de xxxm² blijft. Anders moet je een omgevingsvergunning aanvragen.

Terug naar “Administratief recht”